Alimentația în sarcină – totul despre ce ai voie și ce nu ai voie să consumi!

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Alimentația în sarcină este foarte importantă. Cu fiecare zi, bebelușul din burtică se dezvoltă tot mai mult și ia în greutate, dar asta nu înseamnă că trebuie să mâncați porție dublă. Alături de copilul dumneavoastră ați putea deveni acum gurmanzi rafinați, care să facă nazuri la mâncare. Dar nu ar trebui să vă lăsați poftele și capriciile culinare să va conducă, ci convingerea că ceea ce mâncați acum influențează sănătatea copilului.

alimentatia in sarcinaDieta afectează dezvoltarea normală a sarcinii și are un rol important în evitarea simptomelor sarcinii (de exemplu, greață, arsuri la stomac și constipație), sau alte complicații, cum ar fi diabetul gestațional sau anemia. Aceasta va ajută, de asemenea, copilul să crească armonios și îi va da un start mai bun în viață. Deși este greu de imaginat, dar copilul tău, datorită a ceea ce mănânci tu acum, va dobândi în viitor mai ușor noi abilități. Se pare că mulți ani din procesul de maturizare al sistemului nervos, precum și dezvoltarea creierului – își au cheia în perioadă fetală și în primii ani din viață unui copil. Mai târziu se creează noi conexiuni neuronale în creier, iar acizii grași contribuie la un flux mai rapid de informații și oferă ușurință de a dobândi noi competențe.

Pentru a funcționa corect creierul are nevoie de acizi grași polinesaturati omega-3, inclusiv acid docosahexaenoic (DHA). Acesta din urmă este deosebit de valoros, deoarece aproximativ 60% construieste cortexul cerebral. Acesta se găsește în pește marin (de exemplu, macrou, hering, sardine, somon), și fructe de mare. Ținând cont de aceste aspecte merită să înlocuiți de două ori pe săptămâna mesele de carne cu pește. Iar asta pentru că în timpul sarcinii cererea de DHA crește de patru ori! Dacă nu sunteți o mare fană a peștelui, îi puteți furniza organismului DHA prin luarea de suplimente alimentare care conțin DHA din ulei de pește sau alge. O dietă din care nu lipsește DHA contribuie la creșterea oaselor, dezvoltarea ochiului la copil și îmbunătățește starea de sănătate a mamei. Oamenii de știință au arătat că acidul docosahexaenoic ajută la prevenirea complicațiilor perinatale și reduce riscul de depresie postpartum.

Alimentația în sarcină trebuie să conțină și aportul de acid folic pe perioada sarcinii. Medicii recomandă suplimentele încă din perioada de preconcepție și apoi de-a lungul sarcinii, deoarece sprijină dezvoltarea normală a sistemului nervos și a creierului copilului și crește producția de celule roșii din sânge. Acidul folic se găsește, printre altele, în spanac, broccoli, banane, avocado și ouă.

Acum nu trebuie să te gândești că ești condamnată la un meniu monoton format din feluri de mâncare care conțin doar somon cu spanac. Ai nevoie de o mulțime de alte ingrediente. Dieta în timpul sarcinii ar trebui să fie în primul rând echilibrată și diversificată. Un rol important îl dețin produsele bogate în proteine, deoarece acestea sunt cărămizile de construcție ale țesuturilor și organelor copilului în curs de dezvoltare. Sursa de proteine din dietă ta ar trebui să fie: carnea slabă, produsele lactate, legumele, nucile, tofu. Importanți sunt și carbohidrații care furnizează energie și îmbunătățesc metabolismul: cele mai bune surse de carbohidrați sunt pâinea din cereale integrale, cerealele, fructele și legumele proaspete.

CONTINUARE – Alimente interzise în sarcină

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *