Sarcina fără grețuri

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Perioada sarcinii este cea mai frumoasă perioadă din viața unei femei. Toată lumea te complimentează, părul este minunat, zâmbetul este la fel de strălucitor ca soarele, iar soțul îți face toate poftele. Sarcina fără grețuri este cireașa de pe tortul cu beneficii. Dacă toate cele de mai sus te descriu perfect, atunci ești una dintre cele mai norocoase graviduțe.

sarcina fara greturi
Peste 70% de femei suferă de grețuri în timpul sarcinii. Acestea pot fi prezente pe tot parcursul zile, nu doar dimineața. Și fiindcă nu se cunosc cauzele exacte ale apariției lor, nu există nici un remediu universal care să funcționeze pentru oricine, în orice situație. Fiecare gravidă trebuie să descopere ce metodă funcționează în cazul ei pentru a-și continua sarcina fără grețuri. Vestea bună este că există soluții și tratamente naturale la care poți apela cu încredere.
De ce apar grețurile dimineața?

Vărsăturile, adesea asociate cu greața, reprezintă cele mai des întâlnite simptome în primul trimestru de sarcină. Pe lângă faptul că este un simptom, este și un semn că sarcina evoluează. Specialiștii susțin că greața este determinată de hormonul hCG, produs de placenta care se dezvoltată și care ajută ca sarcina să fie susținută. Alți factori care contribuie la apariția grețurilor matinale sunt nivelul scăzut de zahăr în sânge, aciditatea crescută a stomacului, stresului și oboseala.

Grețurile apar ca o reacție a mamei la văzul și mirosul anumitor alimente cu gust strident, care odată servite, ar putea provoca toxiinfecții alimentare. De aceea, în momentul în care corpul unei mame simte miros de alcool sau fum de țigară reacționează prin grețuri și vergeturi, împiedicând astfel pătrunderea în organism și ajungerea lor la făt. Între săptămânile 6-18, exact în perioada în care mămicile experimentează grețurile, fătul este vulnerabil la contaminarea cu substanțe toxice periculoase. De aceea, experții susțin că aceste stări au un rol protector pentru copil.

În schimb, dacă te numeri printre femeile care au o sarcină fără grețuri, nu este cazul să te îngrijorezi. Nu înseamnă că te vei confrunta cu probleme, ci că ai fost puțin mai norocoasă decât celelalte femei însărcinate.
Ce facem pentru a avea sarcina fără grețuri?
Cum spuneam și mai sus, fiecare femeie reacționează diferit, de aceea și tratamentele pot da roade sau nu, depind de caz. Iată câteva remedii naturale pentru a avea o sarcină fără grețuri. Încearcă-le și vezi care ți se potrivește.

Începe prin a-ți asculta corpul și mănâncă intuitiv. Odihnește-te, fă mișcare și hrănește-te atât cât corpul ți-o cere;

Ține aproape de tine câțiva biscuiți simpli sau chiar o bucățică de ciocolată. Mănâncă puțin atunci când te trezești, pentru a crește nivelul zahărului din sânge înainte de a te ridica din pat;

În alimentația ta trebuie să se regăsească alimente bogate în carbohidrați, precum pâinea, cartofii, pastele sau orezul. Ele funcționează ca niște depozite care eliberează glucoza într-un ritm lent, fapt ce previne hipoglicemia ce cauzează greața;

La fel de importante sunt și proteinele. Încearcă să iei o gustare bogată în proteine înainte de a merge la culcare. Acest lucru ajută glicemia să se păstreze la un nivel mai ridicat;

Cea mai populară soluția împotriva stărilor de greață este lămâia. Atunci când ți se face rău, miroase sau mănâncă o felie de lămâie. Mirosul proaspăt și gustul acru îți vor reduce starea de rău, iar tu îți vei putea continua sarcina fără grețuri;

Mănâncă puțin și des. În felul acesta, vei evita acumularea unei cantități mari de alimente în stomac și căderile mari ale concentrației de glucoză din sânge;

Mănâncă alimente simple, gătite în casă. Evită cremele, felurile care cad greu la stomac, condimentele, alimentele exotice și, mai ales, evită cafeaua și fast-foodul. Mâncărurile greu de digerat stau mult în stomac și îți accentuează starea de rău. Alimentele bogate în toxine și aditivi îți pot crește senzația de greață. Pentru a avea o sarcină fără grețuri, consumă alimente simple precum ovăz, pâine prăjită, pește la grătar, legume fierte, orez, fructe proaspete, salate crude sau supe;

Exercițiile ușoare, făcute zilnic, reduc apariția grețurilor matinale specifice primului trimestru de sarcină;

Practică exerciții de respirație sau relaxare, yoga sau meditație. Acestea sunt benefice pentru nivelul de stres care contribuie la senzația de greață;

Ori de câte ori simți că ți se face greață, bea puțină apă rece cu un strop de lămâie, ceai îndulcit sau ceai de ghimbir;

Unii specialiști recomandă, pentru o sarcină fără grețuri, un supliment de vitamina B6, în doze de 75-100 de miligrame. Dacă, totuși, ești împotriva pastilelor, vitamina B6 se găsește din plin în banane sau stafide;

Stai departe de mediile umede, chimice, cu mirosuri puternice de benzină sau gaze de eșapament;

Încearcă să nu te mai gândești la senzația de greață. Încearcă să rămâi calmă și relaxată.
Pentru cele care nu experimentează sarcina fără grețuri, veștile sunt bune. Pentru marea majoritate a proaspetelor mămici, grețurile de dimineață dispar în jurul celei de-a patra luni, atunci când nivelul hormonilor scade puțin.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *