Săptămâna 4 de sarcină

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

În săptămâna 4 de sarcină tocmai ce își vor face apariția stările de greață și vărsăturile. În același timp, este posibil să resimți o stare de oboseală, dar și tensiuni la nivelul sânilor. Un astfel de lucru înseamnă că tocmai te pregătești să anunți vestea apariției bebelușului. Vei fi mămică!

Chiar și așa, ar fi bine să aștepți până să le comunici tuturor celor apropiați. Este indicat să porți o discuție cu medicul specialist și să fii sigură că testul de sarcină îți va aduce rezultatul așteptat. Însă, cum stările prin care treci îți vor stârni curiozitatea, mai mult ca sigur vei ajunge în fața ghișeului unei farmacii pentru a cumpăra un test de sarcină și vei arde de nerăbdare să îl efectuezi.

În săptămâna 4 de sarcină, testul de sarcină îți va aduce siguranța bebelușului. Cu toate acestea, se poate întâmpla ca, deși simptomele să existe în continuare, testul să fie unul negativ. Va trebui să mai aștepți câteva zile, după care să repeți testul, fiind de preferat să faci acest lucru dimineața întrucât hormonul de sarcină hCG are cea mai mare valoare în aceasta perioadă a zilei. În cazul în care și de această dată, testul de sarcină nu îți va aduce rezultatul dorit, fiind înroșită o singură liniuță, mai încearcă și luna următoare. Cu toate acestea, nu aștepta la nesfârșit – după un an de zile de încercări sexuale neprotejate și constante, în cazul în care nu te-ai declarat încă mămică, va trebui să ajungi la medic în vederea diagnosticării problemelor tale medicale.

Testul de sarcină – când și cum funcționează?

Testul de sarcină determină cu exactitate dacă ai rămas sau nu însărcinata. Cel mai simplu test, cu cea mai largă răspândire, este cel care analizează proba de urină. Hormonul gonadotropina corionică umană, secretat de organism, va căpăta valori din ce în ce mai mari odată ce ai rămas însărcinată, urmând ca la numai șase zile de la implantarea blatocistului de embrion, valorile să fie din ce în ce mai crescute.

Un alt test sigur este cel care analizează proba de sânge. Acesta reușește să afle cu exactitate valoarea hCG din sânge, depistând mult mai devreme sarcina mult așteptată.

Cu toate acestea, testul la sânge nu este la fel de practic, tot mai multe femei folosindu-l pe cel care efectuează analiza urinei, dovedind rezultate rapide și reale, în mai mult de 99% din cazuri.

Chiar și așa, realizați testul din prima urină, cea de dimineața, întrucât mai ales atunci când sarcina este la început, valoarea gonadotropinei corionice umane este mult mai crescută în acest interval de timp.

Starea gravidei

Cu toate că sarcina se afla mult prea la început, organismul va aduce o serie întreagă de schimbări care te vor face să pari pe zi ce trece mai obosită, mai greoaie, stările prin care treci amintindu-ți întotdeauna că în burtica ta crește un bebeluș ce are nevoie de apărare și cum altcumva decât dacă vei avea un organism puternic.

În săptămâna 4 de sarcină, corpul va produce mai mult sânge decât în mod obișnuit, întrucât doar astfel puiul tău se va putea hrăni și dezvolta corespunzător. La sfârșitul lunilor de sarcină, s-ar putea să constați faptul că organismul va avea cu până la 40-50% mai mult sânge decât cantitatea obișnuită. Datorită acestui lucru, numărul bătăilor cardiace va fi mai mare.

În același timp, s-ar putea să resimți ceva schimbări la nivelul organismului tău. Starea de oboseală va putea fi accentuată. Vei simți nevoia să dormi, uneori chiar imediat după ce te vei trezi. De asemenea, schimbările hormonale determinate de creșterea nivelului de progesteron și estrogen vor determina un disconfort la nivelul sânilor, pe care îi vei resimți mai grei și mai mari în volum. Te vor putea durea, vei putea simți furnicături, iar acest lucru se întâmplă pentru că organismul te pregătește pentru cel mai frumos fenomen – producerea laptelui matern pentru alăptare. Mameloanele vor căpăta o culoare mai închisă, areolele vor deveni maronii închis.

Cervixul, dar și uterul se vor modifica și ele ca structură. Cervixul se va înmuia și va căpăta o altă culoare, iar uterul va deveni mai gros în așa fel încât bebelușul să poată primi toți nutrienții necesari pentru ca bebelușul să poată crește mare, dezvoltându-se armonios în pântecul mamei sale.

Stările de greață și vărsăturile vor fi mult mai pronunțate în prima parte a zilei, fiind produse de modificările hormonale prin care trece proaspătă mămică.

Mai veselă, mai tristă

Într-adevăr, gravida va putea trece atât prin stări de tristețe, cât și prin stări de bucurie, totul modificându-se imediat. De vină pentru aceste stări prin care trece proaspătă mămică nu este ea, ci mai degrabă nivelul pronunțat de estrogen și progesteron, dar și de prezența altor hormoni care trebuie să își facă apariția în tot acest timp, în așa fel încât organismul să se poată adapta acestei noi perioade de sarcină, moment în care corpul va trebui să producă nutrienți nu doar pentru o singură persoană, ci pentru doi – mama și copilul.

Astfel, în săptămâna 4 de sarcină s-ar putea să te simți tristă și în același timp veselă, s-ar putea să râzi și imediat să începi să plângi, s-ar putea să simți că plutești de fericire și în același timp s-ar putea să te plângi că tot ceea ce ți se întâmplă ajunge să te copleșească atât fizic, cât și psihic.

Un rol major pentru depășirea acestor obstacole îl joacă apropierea de partenerul de viață. Cu cât acesta îi va fi alături gravidei, făcând-o să creadă că totul va fi bine, cu atât această situație va putea fi depășită mult mai ușor.

Alimentația în săptămâna 4 de sarcină

Așa cum majoritatea nutriționiștilor sugerează, regimul alimentar din timpul celor nouă luni este important pornind de la prima zi și până la cea din urmă. Așadar, va trebui să urmezi cu strictețe sfaturile medicilor specialiști, să renunți la fumat, alcool, cafea, droguri și chiar la băuturile carbogazoase. Va trebui să elimini dulciurile din dieta zilnică și să încerci să le înlocuiești cu fructe și legume, mult mai sănătoase decât ți-ai imagina. Și nu uita – consumă multe fructe și legume verzi, întrucât aportul de acid folic este esențial pe parcursul perioadei de sarcină. În același timp, nu uita de lactate, ouă, carne și grăsimi sănătoase (Omega 3 și Omega 6). Acestea îi vor oferi organismului vitaminele și mineralele necesare pentru ca bebelușul să poată crește sănătos.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *