Gimnastică pentru femeile gravide: exerciții bune în timpul sarcinii

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cu excepția cazului în care este contraindicată de medic, gimnastică pentru femeile gravide aduce numeroase beneficii pentru sarcină și naștere. Îţi spunem câteva tehnici și sfaturi pe care ar trebui să le cunoşti.

Sarcina nu ar trebui să fie neapărat o perioadă de odihnă, cu excepția cazului în care există un fel de prescripție medicală pentru aceasta. Acum, când vine vorba de o sarcină sigură, idealul este să rămânem activi pentru a avea grijă de noi înșine într-un mod integral, pentru a combate excesul de greutate și, desigur, pentru a facilita nașterea. Pentru aceasta, este esențial să optezi pentru gimnastică adecvată pentru femeile gravide.

Dacă faci sport sau faci exerciții fizice în mod regulat (de cel puțin 3 ori pe săptămână), puteți obține beneficii atât în timpul sarcinii, cât și în orice altă etapă a vieții. În plus, îți vei reveni mai devreme după nașterea copilului. Apelează la masaj pentru gravide atunci când vrei să te simți bine în timpul sarcinii.

Ce intensitate este cea mai potrivită?

Cel mai recomandabil lucru pentru o femeie gravidă ar fi să participe la cursuri specifice pentru femeile gravide sau să efectueze exerciții fizice moderate, în conformitate cu orientările medicului ei.

În timpul sarcinii și nașterii, poziția ghemuită poate aduce beneficii mamei și fătului.

Intensitatea exercițiilor fizice va depinde întotdeauna de indicațiile medicale. Acestea vor lua în considerare, printre altele, nivelul de exercițiu pe care l-ați practicat înainte de a fi gravidă. Prin urmare, dacă ați fost foarte activ înainte de sarcină, orientările pe care ar trebui să le urmezi vor diferi de cele ale unei femei care a condus un stil de viață care nu a fost foarte activ sau mai degrabă sedentar.

În general, așa am menționat anterior, intensitatea moderată este cea mai recomandată. Un exercițiu moderat ar trebui să fie unul în care, deși trebuie să faci ceva efort, poţi respira sau vorbi confortabil.

·         Dacă medicul îl autorizează, poţi efectua, de exemplu, sesiuni moderate de exerciții fizice de o jumătate de oră, de 4 ori pe săptămână.

Încălzire și întindere în gimnastică pentru femeile însărcinate

Nu ar trebui să începi niciodată să faci sport în frig și cu atât mai puțin în timpul sarcinii, deoarece corpul se schimbă în orice mod, nu numai în ceea ce privește greutatea și forma. Prin urmare, primul pas va fi întotdeauna să se întindă ușor.

Odată ce ai întins întregul corp, nu începe să faci exerciții fizice brusc. Fă întotdeauna treptat, permițând mușchilor să se încălzească și să se stabilească în ton.

Dacă ai tendința de a suferi crampe sau ai tendința de a te  răni, ar trebui să fii mai atentă. În aceste cazuri, o opțiune bună ar fi să alegi gimnastică acvatică.

Alte sfaturi anterioare

·         Bea multă apă sau băuturi naturale în timpul exercițiilor fizice.

·         Informează întotdeauna instructorul despre starea sarcinii tale. O opțiune bună sunt activitățile destinate în mod specific femeilor însărcinate.

·         Evita sporturile care implică riscuri de cădere sau efectuează cu cea mai mare precauție.

Când îţi lipsește motivația, deoarece gimnastica va implica mai mult efort decât înainte, nu uita beneficiile sale. S-ar putea ajuta la îmbunătățirea unor disconforturi frecvente sarcinii, cum ar fi constipație, umflarea picioarelor, sau nervi.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com