Gravida vegetariană

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Orice bebeluș din burtica mamei, are nevoie de multe substanţe nutritive pentru a se putea dezvolta în timpul celor nouă luni. Calciu, fier, zinc, suplimente alimentare – fără acestea, micuţul tău nu poate crește mare. Iar atunci când ai o dietă bazată numai pe fructe și legume, nu ai cum să nu te gândești dacă nu cumva ar trebui să îţi schimbi stilul de viaţă.

Gravida vegetariana (1)

Într-adevăr, sarcina presupune și o serie întreagă de necunoscute, gravida neștiind cum anume să se comporte pentru ca bebelușul să nu fie în niciun pericol. Schimbarea stilului alimentar nu este o obligație atâta timp cât vei înțelege cum anume să suplinești deficitele de fier, calciu și minerale pe care le-ar putea produce lipsa de carne. Așadar, nu va trebui să înlocuiești salatele de fructe și legume cu o porție de carne, ci va trebui să fii puțin mai atentă. Medicii sunt de părere că femeile vegetariene dau naștere unor copii la fel de sănătoși ca și femeile cu un regim alimentar obișnuit. În același timp, femeia vegetariană va lua în greutate mai puțin decât se aștepta, întrucât consumul de fructe și legume pare să determine o protecție deplină. Semințele, nucile, cerealele sunt totuși surse de calorii, așa că va trebui să le consumi cu prudență, însă nu trebuie să le elimini definitiv din dieta zilnică. Ouăle, produsele lactate, untul pot suplini nevoile alimentare ale gravidei vegetariene, așa că se pot administra fără probleme, atât în timpul sarcinii, cât și în perioada de preconcepție.

Și pentru ca totul să decurgă perfect normal, mama va avea nevoie de sfaturile unui medic nutriționist. Acesta o va ajuta să înțeleagă de ce anume are nevoie organismul său, dar și care sunt diferențele față de perioada în care nu era însărcinată.

Ce mâncăm în dieta vegetariană?

Ca orice dietă pe care o urmezi, va trebui să ai în vedere ca organismul tău să nu sufere după anumite alimente de care ar avea nevoie pentru buna sa funcționare. Carnea, deși un aliment recomandat în timpul celor nouă luni, va putea fi totuși înlocuită de proteinele pe care le vom găsi în fructe și legume. Consumă fasole, humus, nuci, linte, orez, cereale și completează-ți dieta cu lapte, ouă, brânză, tofu.

Întrucât în timpul celor nouă luni apare pericolul dezvoltării unei anemii, gravida trebuie să își suplinească dieta zilnică cu anumite alimente bogate în fier. Deși sunt o sursă bogată în fier, legumele nu pot suplini în totalitate nevoia de fier a organismului. Fructele și legumele verzi, cele uscate, cerealele integrale beneficiază de un aport suficient de fier. În cazul în care medicii constată că ar fi nevoie, ți se va putea recomanda administrarea unor suplimente, evitând astfel riscul unor anemii. Dințișorii bebelușului, dar și sistemul osos au nevoie de mult calciu și vitamina D primite de la mamă. Așa că, regimul tău zilnic va trebui să conțină și brânză, lapte, iaurt, ouă, nuci, semințe, migdale. Vitamina D o poți primi cu ușurință atunci când te expui la razele soarelui, așa că gravidele ce poartă în pântec un copil în timpul verii sunt mult mai favorizate.

Laptele de soia, cerealele fortificate te vor ajuta să primești vitamina B12, responsabilă cu formarea de țesuturi și celule. În același timp, această vitamină este responsabilă cu producerea laptelui matern, ce te va ajuta atunci când vei dori să îl alăptezi. Iar pentru ca acest lucru să se producă, oferă-i organismului din timp tot ceea ce are nevoie. Acidul folic te va ajuta să ții la distanță spina bifida, deficitul de tub neural, ce îl vor predispune pe bebeluș la grave probleme de sănătate.

În principiu, gravida vegetariană va avea un aport suficient de acid folic întrucât consumă legume pe săturate, așa încât va putea atinge un consum de 400 micrograme de acid folic pe zi. Acesta poate fi regăsit în legumele cu frunze verzi, precum salata, varza, broccoli, dar și în fructele verzi, arahide, drojdie și cereale integrale.

Chiar dacă regimul alimentar al unei vegetariene diferă puțin de cel al unei femei care consumă carne, odată cu apariția sarcinii nu totul se va irosi. Nu vei fi nevoită să mănânci ceea ce nu îți place, singurul lucru la care va trebui să fii atentă este ca meniul zilnic să conțină tot atâtea vitamine, minerale și nutrienți de care ar avea nevoie bebelușul ca să se facă mare. Iar pentru ca totul să fie perfect, consultă un medic nutriționist.

Acesta îți va spune de ce anume are nevoie corpul tău în timpul celor nouă luni în așa fel încât sarcina să nu fie afectată în niciun fel.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *