Fierul și acidul folic în sarcină

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Un copil sănătos se vede din sarcină, iar acest lucru rezultă din conduita alimentară a mamei din timpul celor nouă luni. Cu alte cuvinte, grija pentru puiul tău pornește uneori chiar înainte ca pântecul să prindă viaţă, din preconcepţie.

Fierul si acidul folic in sarcina (1).jpg

Picture 1 of 2

Acidul folic, fierul, calciul, dar și alte vitamine și minerale sunt esențiale în sarcină pentru sănătatea fătului aflat în burtica mamei și reprezintă uneori grija pentru ca micuțul să poată crește și să se poată dezvolta așa cum ar trebui. Așa cum medicii recomandă oricărei femei aflate la acest început de drum, nu ar trebui să se pornească cu un dezechilibru nutrițional și mai ales cu carențe de fier și acid folic. Deși pare uneori greu, analizele pot arăta care este procentul de care ar mai avea nevoie mama în așa fel încât să fie sigură că va aduce pe lume bebelușul pe care îl așteaptă, roșu în obraji, demonstrând sănătate.

Acidul folic ferește bebelușul de malformațiile de tub neural.
În același timp, fierul previne anemia și complicațiile pe care aceasta le poate genera. Calciul întărește sistemul osos și tocmai de aceea se recomandă expunerea gravidei la soare, căci de unde altundeva putem lua mai multă vitamina D, ca sursă naturală, dacă nu de la soare?

Și ca orice lucru mic care vrea să crească mare, fătul are nevoie de protecția mamei încă de când acesta se află în pântecul său.

Dieta în sarcină

Dieta echilibrată reprezintă o condiție supremă pentru ca bebelușul să fie perfect sănătos și să aibă parte de un mediu primitor, călduros și mai ales de un mediu din care să primească aproape tot ceea ce ar avea nevoie în așa fel încât să poată crește mare. Așadar, în timpul celor 9 luni, mama va trebui să dea dovadă de mare atenție și de responsabilitate chiar și atunci când degustă desertul preferat. Astfel, riscurile vor putea fi mai ușor evitate.

Acidul folic este recomandat pornind cu minim trei luni mai înainte de a concepe, mai ales atunci când se constată că femeia prezintă un astfel de deficit. Fiind o vitamină din grupul B, aceasta este esențială pentru sănătatea bebelușului, prevenind spina bifida și afecțiunile de tub neural care ar putea urma.

Legumele cu frunze verzi, precum varza, salata, broccoli, mărarul, mazărea, dar și orezul brun ori anumite tipuri de cereale îl conțin, iar acestea trebuiesc consumate din destul. În cazul în care medicul constată se vor putea recomanda suplimente (aproximativ 400 micrograme, însă totul diferă de la pacient la pacient, în funcție de evaluările specialistului). O doză mai mare va putea fi recomandată în cazul în care mama este diabetică ori atunci când are în antecedentele medicale sarcini cu defecte de tub neural ori spina bifida. Cu toate acestea, nu luați astfel de suplimente fără recomandarea medicului specialist.

Fierul este la fel de important în sarcină, ca și mai înainte de cele nouă luni.
Cu toate acestea, creșterea volumului sanguin va putea determina o creștere a necesarului de fier pentru ca femeia să dea naștere unui bebeluș sănătos tun. Și pentru a evita riscul anemiei feriptive în sarcină, cu nivele mici de hemoglobină si hematocrit se recomandă suplimentele de fier. Carnea, legumele verzi (spanac, mazăre, varză, broccoli, fasole verde), dar și alimentele bogate în vitamina C care vor ajuta la absorbția fierului în organism sunt esențiale. Suplimentarea cu fier se va face întotdeauna numai cu sfatul medicului specialist. De obicei, se recomandă doze mici, evitându-se astfel constipația, durerile abdominale, dar și alte probleme gastrointestinale.

Și cum în sarcină se formează un bebeluș, este nevoie și de calciu și vitamina D. Sistemul osos al acestuia necesită un consum mare de lactate și cereale, dar și expunerea potrivită la soare, potrivit sfaturilor medicului specialist. Orice femeie însărcinată are nevoie de 200 UI/zi, lucru care nu se va putea obține, mai ales în ultima parte a sarcinii decât prin suplimentarea dozei de calciu, însă iarăși este nevoie de evaluarea medicului specialist.

Indiferent de situație, orice doză de vitamine și minerale are nevoie de recomandarea medicului. Însă atunci când consumați alimente bogate în fier și acid folic în sarcină nu va trebui să vă rețineți – sunt sănătoase și conforme cerințelor puiului aflat în burtica voastră.

Într-un cuvânt, nu uitați – legumele verzi sunt mai sănătoase decât credem și recomandate în cantități destul de mari în toate săptămânile de sarcină.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *