Alimente interzise în sarcină

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Alimente interzise in sarcinaDupă ce ai rămas însărcinată şi te-ai dus la medic, ai ştiut ce trebuie să mănânci şi ce suplimente trebuie să iei pentru a avea o sarcină uşoară şi un copil sănătos. Însă ce ştii despre alimentele care trebuie evitate? De-a lungul timpului, lista cu alimentele „interzise” s-a tot schimbat, iar unele mâncăruri care păreau sigure, nu sunt.

Cafea

Consumul de cofeină în cantităţi mari şi în diverse băuturi – cafea, ceai, cola, ciocolată sau băuturi energizante – a fost asociat mult timp cu riscul avortului spontan. Acest lucru a fost confirmat printr-un studiu din 2008, realizat de Kaiser Permanente Division of Research. Studiul a arătat că un consum zilnic mai mare de 200 mg de cofeină dublează riscul avortului spontan, comparativ cu cele care nu consumă deloc.

În acest sens, este o idee bună ca femeile să bea cafea decofeinizată, mai ales în primul trimestru de sarcină, când riscul avortului spontan este cel mai mare.

Brânzeturi

De preferat ar fi să eviţi brânzeturi precum: brânza Brie, feta, de capră, Camembert, cu mucegai, queso. Aceste tipuri de brânză pot fi nepasteurizate şi contaminate cu bacteria Listeria – cea care produce intoxicaţie alimentară şi care provoacă avort spontan. Brânzeturile precum parmezanul sau cheddar sunt altfel preparate, iar în timpul procesării, bacteriile mor, motiv pentru care sunt mai sigure pentru o viitore mamă.

Femeile însărcinate au un sistem imunitar mai scăzut, de aceea sunt înclinate în a face mai uşor toxiinfeţii alimentare care duc la naşterea prematură a fătului sau la avort spontan.

Carnea

Mezelurile sunt extrem de periculoase, deci trebuie să fii precaută la orice sortiment de mâncare ce conţine aşa ceva. Aceste produse pot fi contaminate cu bacteria Listeria, precum brânzeturile enumerate mai sus.

Ca măsură de precauţie, ar trebui să prepari termic orice mezel, pentru a omorî bacteriile existente. Dacă prepari carne de porc, vită sau miel, acasă, aceasta trebuie, de asemenea, foarte bine făcută, la foc mediu spre mare, spun specialiştii.

Carnea poate fi şi ea infestată cu parazitul Toxoplasma gondii, ce duce la apariţia unor infecţii extrem de periculoase pentru organism.

Peştele

Probabil ştii că mult peşte de pe piaţă conţine mercur, lucru extrem de dăunător pentru copilul tău. Mercurul este toxic şi duce la afectarea sistmului nervos. Când acesta ajunge în apă, ajunge până la plante; plantele sunt mâncate de peşti mici; peştii mici, de cei mari şi aşa ajungem să avem la cină o substanţă extrem de toxică.

Peştii cu cel mai mare procent de mercur în organism sunt (aceştia nu trebuie mâncaţi): rechini, peştele alb oceanic, macrou, peşte spadă sau tonul alb. Atenţie! Nu toate tipurile de ton sunt dăunătoare, trebuie să ai grijă să le consumi de maximum două ori pe săptămână.

Femeile fac greşeala să excludă toate tipurile de peşte din alimentaţie, precum somonul, care nu conţine mercur şi este foarte bogat în omega-3, nutriet extrem de important pentru dezvoltarea copilului.

Chiar şi peştele „bun” trebuie, însă, bine preparat.

Ouăle

Nimeni nu o să îţi interzică să consumi ouă, mari surse de proteine şi substanţe nutritive. Însă trebuie procurate din surse sigure, pentru că au riscurile lor. Ele pot fi contaminate cu salmonella, bacterie extrem de periculoasă pentru femeile însărcinate.

De aceea, oul trebuie să fie bine preparat, să nu conţină nicio urmă de „albă”, de nefăcut. Sunt de evitat salatele sau dulciurile cu ouă nepreparate.

Alcoolul

Da, alcoolul nu este deloc recomandat şi nu este deloc bun pentru făt. Deci, nu trebuie consumat deloc.

Alcoolul trece prin plancentă şi ajunge la copil imediat. Aşadar, tu bei, copilul bea şi el. Consumul regulat de băuturi alcoolice duce la anomalii, cu efecte severe asupra sistemului nervos sau asupra organismului.

Aşadar, mare grijă la ceea ce consumi în perioada sarcinii! Trebuie să mănânci responsabil, să fii sigură de provenienţa alimentelor şi să eviţi restaurantele „plimbă tava”, fast-food-urile sau meniurile care îţi dau de bănuit ale firmelor de catering.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *