Tehnici de relaxare privind reducerea stresului

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Stresul este un factor constant în viețile noastre, însă uneori acesta atinge cote alarmante sau se cronicizează. De aceea, atunci când simțim că nu mai facem față stresului, trebuie să învățăm să îl ținem sub control. În caz contrar, acesta poate avea efecte negative asupra sănătății. Stresul ridică nivelul de cortizol, iar un nivel prea ridicat de cortizol suprimă sistemul imun, ceea ce favorizează apariția infecțiilor. De asemenea, dezechilibrele hormonale pot duce la multe alte probleme de sănătate, pe termen lung (sindrom de colon iritabil, gastrita indusă de stres, boli cardiovasculare etc.). Așadar, iată prin ce moduri poți gestiona cu succes stresul și cum te ajută tehnicile de relaxare în acest sens.

Tehnici-de-relaxare-privind-reducerea-stresului

Sursa foto: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/inspira-ie-diminea-a-matinal-postura-3820393/

Ce sunt tehnicile de relaxare?

Tehnicile de relaxare reprezintă exerciții sau diferite metode care induc o stare profundă de calmitate sau  de liniște. Tehnicile de relaxare ajută la reducerea stresului prin mecanism somato-psihic, adică dinspre corp către psihic. Acestea reduc tensiunea arterială, relaxează mușchii, scad ritmul cardiac, îmbunătățesc fluxul sangvin către țesuturi, reduc sentimentele de frustrare, reduc activitatea hormonilor stresului, îmbunătățesc concentrarea, starea de spirit și calitatea somnului. Astfel, aceste tehnici pot ameliora stresul, anxietatea, insomniile, dar și alte afecțiuni.

Tehnici de relaxare

Există mai multe tipuri de tehnici de relaxare care pot fi utilizate pentru reducerea stresului. Acestea nu implică, în general, costuri și pot fi efectuate din confortul propriei case. Pentru a le putea face corect, este nevoie de o cercetare în detaliu sau de vizionarea videoclipurilor online, în care aceste metode sunt explicite. Iată care sunt principalele tehnici de relaxare:

Exerciții de respirație

Această tehnică presupune efectuarea de respirații profunde, lente, într-un ritm controlat. Există mai multe tipuri de exerciții de respirație. Acestea se efectuează în diferite poziții, iar inspirațiile și expirațiile au o durată variabilă. Acestea sunt ușor de învățat și pot fi efectuate oriunde.

Meditație prin scanare corporală

Meditația prin scanare corporală reprezintă menținerea poziției clasice de meditație și focusarea atenției pe diferite părți ale corpului și pe senzații, pornind de la picioare către cap. Există ghiduri audio online care te pot coordona în acest sens.

Meditație prin vizualizare

Meditația prin vizualizare presupune imaginarea unor scene sau peisaje plăcute, pașnice, care îți oferă sentimentul de libertate. Poți apela și la aplicații cu sunete din natură care să îți dea senzația că te afli în locul pe care ți-l imaginezi. Ținând ochii închiși, îți poți imagina că vezi plaja, că auzi valurile mării, că miroși algele sau că simți vântul.

Meditație mindfulness

Meditația mindfulness constă în focusarea atenției pe momentul prezent, fără a te gândi la trecut, probleme sau îngrijorări. Te poți focusa pe respirație, pe transpunerea unor gânduri în senzații reale sau pe repetarea unor cuvinte. Meditația se efectuează într-o poziție confortabilă, dar se poate efectua și în timpul exercițiilor fizice sau plimbărilor. Deși la început te vei gândi involuntar la problemele personale, prin repetiție vei reuși să te detașezi de acestea și să te bucuri de prezent.

Relaxare musculară progresivă

Această tehnică presupune focusarea pe grupe de mușchi, precum și contractarea și relaxarea acestora în mod voluntar. Astfel, înveți să recunoști cu ușurință tensiunea musculară și relaxarea musculară.

Rugăciune repetitivă

Pentru unele persoane, credința este o soluție eficientă pentru gestionarea stresului, în special pentru persoanele religioase. Astfel, repetarea unor rugăciuni poate ajuta la relaxare.

Yoga, tai chi, qigong

Yoga reprezintă un set de exerciții speciale de stretching sau diferite posturi, care îmbunătățesc flexibilitatea. Tai chi și qigong reprezintă o serie de mișcări lente și bine coordonate efectuate pe muzică. Toate aceste tehnici presupun și focusarea pe respirație și pe relaxare mentală.

Automasaj

Știi deja cât de relaxant este masajul, mai ales atunci când este efectuat de profesioniști. Totuși, masarea propriului corp are beneficii asemănătoare. Masează-ți diferite părți ale corpului, utilizând ulei sau cremă.  

Sfaturi utile

Pentru a crește eficiența acestor tehnici de relaxare poți încerca următoarele trucuri:

  • Efectuează mai multe tehnici de relaxare, nu te limita doar la una!
  • Efectuează tehnicile pe muzică specială pentru relaxare!
  • Realizează fiecare tehnică de relaxare timp de minim 20 de minute pe zi!
  • Mănâncă sănătos și hidratează-te!
  • Fă sport zilnic!
  • Odihnește-te suficient!
  • Ia suplimente pentru relaxare, pentru stres sau insomnii!
  • Fă-ți timp pentru activități plăcute, pentru hobby-uri și pentru timp cu cei dragi.
  • Realizează tehnicile de relaxare în timp ce folosești un difuzor de aromaterapie cu uleiuri esențiale calmante (cum ar fi ulei de  lavandă).

Așadar, stresul poate fi redus eficient, apelând la aceste tehnici de relaxare. Asigură-te că te informezi corect cu privire la acestea și că le efectuezi în mod corect, pentru a obține maxim de beneficii.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *