Care sunt acei nutrienți esențiali de care are nevoie organismul nostru?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Există o serie de nutrienți esențiali pe care organismul fie nu îi poate produce, fie îi produce în cantități insuficiente. Conform Organizației Mondiale a Sănătății, acești nutrienți ar trebui să provină din alimente și joacă roluri critice pentru o bună stare generală de sănătate și pentru prevenirea majorității bolilor.

Deși există o suită de nutrienți importanți, aceștia pot fi împărțiți cu ușurință în două categorii, și anume macro-nutrienți și vitamine. Macro-nutrienții se consumă în cantități mai mari și se referă la principalele elemente ale regimului nostru alimentar, și anume proteine, carbohidrați și grăsimi.  Pe de altă parte, vitaminele și mineralele sunt micronutrienți, iar pe aceștia trebuie să îi consumăm în mod chibzuit, suplimentele fiind de ajutor doar la recomandarea medicului.

Proteine

Esențiale pentru o stare excelentă de sănătate, proteinele reprezintă fundația organismului. Mușchii și fiecare celulă din corpul nostru, de la os și până la piele, conțin proteine. De asemenea, toți hormonii și anticorpii sunt alcătuiți din proteine. Greutatea corporală medie a unei persoane are la bază 16% proteine. În general, proteinele sunt necesare pentru dezvoltarea organismului și a masei musculare, pentru o bună stare de sănătate, dar și pentru forța și rezistența corpului. Proteinele sunt formate din diverși aminoacizi. În timp ce organismul se descurcă să producă anumiți aminoacizi, există numeroși alți aminoacizi esențiali ce se găsesc doar în alimente, iar pentru ca organismul să funcționeze corect, avem nevoie de aceștia. În ceea ce privește cele mai potrivite surse alimentare de proteine, menționăm că ouăle, carnea și peștele sunt surse bune de aminoacizi esențiali, dar există și surse vegetale de proteine, printre care fasolea, nucile și soia. Vârsta și cât de activi suntem vor dicta cantitatea necesară zilnică de proteine de care avem nevoie.  

Carbohidrați

Un corp sănătos are nevoie de carbohidrați, în special sistemul nervos central și creierul. Conform recomandărilor specialiștilor, aportul caloric zilnic total ar trebui să fie de 45 până la 65% din carbohidrați. Totuși, este foarte important tipul de carbohidrați pe care alegem să îi consumăm. Cu alte cuvinte, unele glucide sunt mai sănătoase decât altele. Deși pâinea albă, pastele și în general cerealele albite sunt foarte gustoase și au o textură și o consistență plăcută, este mult mai indicat să optăm pentru cereale integrale, fasole, legume și fibre.

Grăsimi

Chiar dacă nu au o reputație deloc bună, grăsimile sunt o parte importantă a unei diete sănătoase și echilibrate. Din nou, este vorba despre grăsimile pe care alegem să le consumăm, așa că ne vom orienta atenția spre grăsimile sănătoase. Potrivit specialiștilor de la Harvard, grăsimile susțin mai multe funcții ale organismului, printre care absorbția vitaminelor și mineralelor, coagularea sângelui, formarea celulelor și mișcarea mușchilor. Deși grăsimile sunt foarte calorice, reprezintă o sursă importantă de energie pentru organismul nostru. Din nou, specialiștii recomandă ca 20 până la 35% din caloriile noastre zilnice să provină din grăsimi. Includerea grăsimilor sănătoase în dieta noastră poate ajuta la echilibrarea glicemiei, la reducerea riscului de boli de inimă și a diabetului de tip 2 și la îmbunătățirea funcției creierului. De asemenea, grăsimile sunt agenți antiinflamatori puternici și pot reduce riscul de artrită, cancer și boala Alzheimer.

Într-un megastore farmaceutic online veți găsi o varietate de grăsimi sănătoase, care vă vor oferi multiple beneficii. Grăsimile nesaturate sunt cele mai importante, așa că optați pentru acizii grași esențiali Omega-3 și Omega-6. Nucile, semințele, peștele și uleiurile vegetale de măsline, de avocado și de semințe de in sunt surse foarte bune de grăsimi. Consumat în cantități moderate, și uleiul de nucă de cocos oferă beneficii stării noastre de sănătate.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *