Când și cum administrăm vitamina C copilului?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Vitamina C sau acidul ascorbic poate fi găsită în multe fructe și legume proaspete, dar și în numeroase suplimente. Funcțiile sale sunt deja bine cunoscute de oricare dintre noi – ne întărește organismul în fața răcelilor și gripei, acționând împotriva radicalilor liberi, reduce stresul oxidativ și previne îmbătrânirea celulară.

vitamina cÎntărirea sistemului imunitar este poate cea mai mare dorință a oricărui părinte, preocupat de a-și ține sănătos copilul, ferit de răceală, gripă ori infecții. Tot vitamina C determină îmbunătățirea aportului de colagen, ce contribuie la menținerea țesuturilor și ligamentelor sănătoase. S-a constatat că previne cancerul, grăbește vindecarea cicatricilor și uneori joacă un rol hotărâtor în sănătatea oculară. De asemenea, contribuie la absorbția fierului.

Ca orice altă vitamină, aceasta este indispensabilă bunei funcționări a organismului. Deficitul produce apariția virozelor, riscul de infecții, tulburări digestive, vindecarea lentă a rănilor, lipsa poftei de mâncare, într-un cuvânt îmbolnăviri dese.

Alimentația joacă un rol esențial în stabilirea aportului de vitamine și minerale necesare bunei funcționări a organismului. De obicei, din fructe și legume vom putea obține tot ceea ce am avea nevoie pentru a ne dezvolta corect, a fi feriți de infecții, răceli sau alte afecțiuni mai grave. În cazul în care avem grijă să mâncăm sănătos, vom fi cu siguranță mai sănătoși. Acest lucru se întâmplă și în cazul copiilor noștri, a căror alimentație nu este deloc de neglijat.

Unde se poate găsi vitamina C?

Știm cu toții că în citrice găsim o cantitate suficientă de vitamina C. Portocalele, lămâile, pomelo, mandarinele, grapefruit trebuiesc introduse cu regularitate în dieta copilului. Cu toate acestea, în cazul în care avem de-a face cu micul mofturos și astfel nu îi plac acest tip de fructe, puteți încerca cu căpșuni, ardei gras, conopidă, varza de Bruxelles, cartofi, roșii, broccoli, pătrunjel.

Atunci când dieta copilului nu pare îndestulătoare cu astfel de fructe sau legume, iar cel mic răcește des este bine să ajungeți la medic. Vitamina C, deși se poate da fără prescripție medicală, luată la întâmplare, în doze necorespunzătoare, poate produce și numeroase efecte adverse. Starea de greață, vărsăturile, probleme la nivelul rinichilor, dar și incapacitatea organismului de a lupta împotriva radicalilor liberi sunt doar câteva dintre cele mai des întâlnite efecte care pot disturba starea de bine a copilului.

Care este doza recomandată de vitamina C?

Este bine să îi oferim copilului vitamina C, contribuind astfel la buna lui creștere. Cu toate acestea, fiecare copil este unic în felul său, are propriile sale nevoi, ce sunt întotdeauna verificate și diagnosticate de către medic.

Atunci când copilul nu poate primi din exterior (dieta zilnică) un aport de vitamina C și suferă de un deficit, puteți încerca să îi oferiți o doză corespunzătoare. Cu toate acestea, mai înainte de a merge la farmacie este bine să ajungeți la medic și să respectați cele spuse de pediatru.

Food and Nutrition Board of the Institute of Medicine a stabilit care sunt dozele de vitamina C, ce pot fi oferite copiilor, în funcție de vârstă:

  • 0-12 luni – în această perioadă, sugarul primește din laptele matern tot ceea ce are nevoie. În cazul în care nu este alăptat la sân, se poate recomanda, doar atunci când medicul constată un deficit, circa 30-35 mg/zi.
  • 1-3 ani – doza recomandată este de 15 mg/zi;
  • 4-8 ani – doza recomandată este de 25 mg/zi;
  • 9-13 ani – doza recomandată este de 45 mg/zi;
  • 14-18 ani – doza recomandată este de 65 mg/zi (fete) și 75 mg/zi (băieți).

Dozele maxime admise nu trebuie să depășească 400 mg/zi pentru 1-3 ani, 650 mg/zi pentru 4-8 ani, 1200 mg/zi pentru 9-13 ani și 1800m mg/zi pentru 14-18 ani.

Mâncați sănătos și astfel veți fi feriți de îmbolnăviri!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *