Top 5 motive pentru care nu trebuie să renunți la consumul de cafea

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

În timp ce unii îl consideră un viciu, iar alții îl privesc ca pe o plăcere vinovată, consumul moderat de cafea are efecte benefice pentru sănătate. Diverse studii realizate de numeroși medici și nutriționiști confirmă acest lucru, cofeina fiind unul dintre ingredientele care transformă cafeaua într-o băutură sănătoasă. Fiind bogată în antioxidanți și cu un aport mic de calorii, cafeaua poate ține la distanță diferite afecțiuni și poate fi integrată în orice dietă sau stil de viață.

Așadar, dacă alegi întotdeauna cafea boabe de cea mai bună calitate, proaspăt măcinată, fără lapte sau îndulcitori, nu ai niciun motiv să renunți la această plăcere. Din contră, sunt o mulțime de motive pentru care este recomandat să bei între una și trei cești de cafea pe zi. Iată 5 dintre acestea!

Antioxidanții din cafea contribuie la combaterea depresiei
Potrivit studiilor efectuate, persoanele care consumă cafea zilnic prezintă un risc scăzut de confruntare cu depresia, în comparație cu cele care beau cafea ocazional sau cu cele care nu consumă deloc astfel de băuturi. Acest lucru nu se datorează cofeinei, efectul nefiind observat și în cazul consumului altor băuturi cofeinizate, ci antioxidanților din boabele de cafea. De altfel, cafeaua este recunoscută ca fiind una dintre cele mai importante surse de antioxidanți naturali pentru organism.

Cafeaua contribuie la reglarea activității hepatice
Antioxidanții din cafea au un rol important și în lupta cu radicalii liberi, protejând țesuturile de atacul acestor substanțe toxice. În plus, specialiștii au constatat faptul că, prin consumul de cafea, ficatul este stimulat să își autoregleze funcțiile. Astfel, cei care beau o ceașcă de cafea pe zi prezintă un risc scăzut de apariție a cirozei, o afecțiune din cauza căreia celulele acestui organ sunt distruse.

Consumul de cafea reduce riscul îmbolnăvirii de Alzheimer și Parkinson
Datorită cofeinei, care are rolul de a stimula activitatea cerebrală, dar și a altor substanțe, s-a constatat faptul că băutorii de cafea au cu 60% mai puține șanse de a suferi de demență, Alzheimer sau Parkinson, boli care afectează, în special, persoanele de vârsta a treia. Explicația este următoarea: cofeina împiedică secreția unei proteine numite beta-amiloid, care este stocată la nivelul celulelor cerebrale ale bolnavilor de Alzheimer și reduce moartea neuronilor generatori de dopamină din creier, care determină apariția Parkinson-ului. În plus, specialiștii spun că testarea nivelului de cofeină din stânge poate contribui la diagnosticarea precoce a acestor boli, chiar înainte de apariția primelor simptomelor.  

Cafeaua contribuie la îmbunătățirea temporară a funcțiilor cognitive
Pe lângă faptul că oferă o doză suplimentară de energie, cafeaua ajută creierul să funcționeze mai bine, sporind activitatea neuronală. Studiile au arătat faptul că, prin consumul de cafea sunt îmbunătățite temporar funcțiile cognitive. Astfel, s-a remarcat faptul că o persoană care bea cafea are o capacitate mai bună de concentrare și de a memora, este mai vigilentă și mai atentă față de persoanele care nu consumă deloc această băutură.

Substanțele din cafea reduc riscul de apariție a cancerului de piele
Pe lângă protecția asigurată împotriva afecțiunilor hepatice, cafeaua are și un rol protector sau împotriva cancerului de piele datorită dozei ridicate de antioxidanți, care ajută la repararea ADN-ului. Concluziile unui studiu îndelungat au arătat faptul că persoanele care consumă zilnic cafea prezintă un risc cu 20% mai mic de apariție a melanomului malign, cea mai agresivă formă de cancer cutanat, în comparație cu persoanele care nu beau niciodată sau cele care consumă foarte rar cafea. Acest efect se datorează interacțiunii cofeinei și antioxidanților cu alte substanțe cu rol inflamator din cafea.

Așadar, nu trebuie să te simți vinovat atunci când îți savurezi cafeaua dimineața sau în pauza de prânz. Băută în cantități moderate, cafeaua nu dăunează sănătății, ci din contră, poate reduce riscul apariției unor afecțiuni, de la migrene la anumite tipuri de cancer sau boli neurologice. Totodată, consumând cafea, te vei simți plin de energie și te vei putea concentra mai ușor asupra lucrurilor pe care le ai de făcut în timpul zilei.

Sursa foto: https://pixabay.com/en/coffee-beans-coffee-bean-drink-1117933/

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *