Ce putem face pentru a avea grijă de sănătatea noastră orală?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Grija pentru sănătatea orală ne va asigura un zâmbet frumos pe tot parcursul vieții, dar dincolo de partea estetică, o igienă orală corespunzătoare ne va împiedica să dezvoltăm boli și afecțiuni cu consecințe din cele mai severe. Starea de sănătate orală depinde de obiceiurile noastre zilnice, de aceea este important să acordăm o atenție sporită danturii noastre și felului în care avem grijă de ea.

Iată, în rândurile de mai jos, ce putem face pentru a ne bucura de un zâmbet frumos și sănătos pe tot parcursul vieții.

Periați-vă dinții de cel puțin două ori pe zi. Periajul dinților este o activitate de rutină. În mod ideal, ar trebui să ne spălăm pe dinți de trei ori pe zi, după fiecare masă. Dar spălatul pe dinți nu trebuie să devină un automatism, ci trebuie să fim cât se poate de prezenți atunci când facem asta. Cei mai mulți dintre noi fie ne periem prea repede, fie prea tare, fie uităm de un cadran al gurii, fie nu ne schimbăm periuța de dinți atunci când ar trebui. Toate aceste practici ne afectează sănătatea orală, așa că trebuie să adoptăm o rutină de igienă orală cât mai riguroasă. Simplu spus, dacă nu ne spălăm pe dinți în mod corect, sănătatea noastră orală se va deteriora și putem suferi tot felul de boli, cum ar fi gingivită sau parodontită care implică numaidecât un tratament parodontoză.

Nu neglijați spațiile interdentare. Deși periajul este esențial, nu este singura rutină care asigură sănătatea optimă a gurii noastre. Există spații unde este mai dificil să ajungem, cum ar fi spațiul dintre dinți, acolo unde se acumulează resturi alimentare și placă după fiecare masă. Curățarea interdentară este cea mai bună măsură în această situație. În funcție de nevoile personale, putem opta pentru ață dentară, pentru periuțe interdentare sau pentru un irigator bucal. Dentistul este cea mai potrivită persoană care vă poate recomanda o metodă bună de curățare interdentară.

Completați rutina de îngrijire orală cu o apă de gură. Periajul și curățarea interdentară nu sunt suficiente pentru a curăța toate spațiile guriile, în special zonele mai dificil de accesat, unde doar dentistul cu tehnici și instrumente speciale poate ajunge. Totuși, pentru a vă bucura de o curățare a gurii cât mai riguroasă, este recomandat să începeți să folosiți o apă de gură. Clătirea cavității bucale cu o apă de gură este o metodă eficientă de a combate bolile orale. În plus, există ape de gură pentru diferite nevoi, de la ape de gură pentru albire, aromate, pentru fumători și până la cele special formulate pentru gingii sensibile.

Suntem ceea ce mâncăm. Fără dar și poate, alimentele pe care le consumăm au un impact uriaș asupra sănătății noastre, inclusiv a sănătății orale. Pentru o bună sănătate dentară, vom avea nevoie de un regim alimentar bogat în calciu. Pe de altă parte, există și unele produse alimentare pe care este bine să le evităm, în special dulciurile și băuturile acidulate care deteriorează dinții, în timp ce cafeaua și vinul pătează smalțul. Asta nu înseamnă că trebuie să renunțăm complet la cafea, vin, ceai sau mâncăruri puternic colorate, ci înseamnă că trebuie să avem o grijă și mai atentă de dantura noastră.

În cele din urmă, medicul stomatolog este cea mai potrivită persoană care ne poate evalua starea danturii noastre și care ne poate oferi sfaturi personalizate. Este recomandat să vă prezentați la medicul dentist cel puțin o dată pe an. Doar așa, poate fi detectată orice posibilă problemă de sănătate înainte de a deveni o afecțiune mai gravă. Cu cât este mai rapid depistată, cu atât este mai ușor de tratat și cu atât mai puțin costisitoare va fi intervenția. De asemenea, periajul profesional în cabinetului medicului stomatolog este recomandat o dată pe an.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *