Cum pot fi prevenite tulburările musculo-scheletice?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Tulburările musculo-scheletice reprezintă una dintre principalele cauze pentru care angajații sunt nevoiți să își ia o zi liber de la servici sau chiar să intre în concediu medical. Mai cu seamă în ultimii ani, peste 35% din numărul total de cazuri de angajați care au necesitat zile libere de la muncă erau asociate cu tulburări musculo-scheletice.

Cele mai frecvente afecțiuni musculo-scheletice includ: sindromul tunelului carpian / tarsal, nerv deteriorat, tensiune musculară la nivelul gâtului, umărului și spatelui inferior și entorse. Astfel de tulburări musculo-scheletice caracterizează angajații din diferite sectoare de activitate, deși există unele cauze predominante care inevitabil conduc la apariția tulburărilor musculo-scheletice.

Cauzele tulburărilor musculo-scheletice

Pacienții afectați de tulburări musculo-scheletice trebuie să știe că aceste condiții nu au apărut neapărat din cauza unui eveniment subit, cum ar fi o alunecare sau o căzătură, ci s-au dezvoltat treptat într-o anumită perioadă de timp. Tulburările musculo-scheletale apar adesea ca urmare a rutinelor fizice zilnice și a activităților asociate cu mediul de lucru.

Printre cele mai importante cauze se numără:

  • Lipsa mișcării fizice
  • Efectuarea activităților repetitive zilnice
  • Postură greșită corporală atunci când ne ridicăm sau ne aplecăm
  • Postură greșită când stăm pe scaun la birou

În funcție de sectorul de activitate în care lucrați, cauzele pot fi altele, la fel și severitatea simptomelor. Foarte multe cazuri de tulburări musculo-scheletice se înregistrează și în sectoarele comerciale și industriale, acolo unde angajații ridică în fiecare zi greutăți foarte mari.

Cum pot fi reduse riscurile de tulburări musculo-scheletice la locul de muncă?

Specialiștii în reabilitare medicală pun la dispoziția pacienților o serie de sfaturi de prevenire și de îndrumări prin care se pot ocoli problemele pe termen lung asociate cu tulburările musculo-scheletice la locul de muncă.

Întâi de toate, amenajați zona de lucru în așa fel încât să reduceți mișcările de aplecare pe care trebuie să le faceți în fiecare zi. Evitați pozițiile incomode care exercită o presiune asupra mușchilor gâtului și spatelui, cum ar fi așezarea telefonului între umăr și ureche.

Mai apoi, este foarte indicat să vă mișcați și să vă întindeți din oră în oră pentru a vă consolida poziția. Reduceți activitățile repetitive sau prelungite cât mai mult posibil și luați pauze frecvente pe tot parcursul zilei.

Nediagnosticate și netratate, riscul de leziuni pe termen lung și durerea cronică se pot agrava odată cu vârsta și pot necesita intervenții chirurgicale, reabilitare extensivă și terapie fizică. Dacă vă aflați deja în situația în care aveți nevoie de reabilitare și sunteți interesat de prețuri recuperare medicală în București, trebuie să știți că acestea se stabilesc în funcție de tipul de recuperare și de numărul de ședințe necesare pentru situația individuală.

Pe de o parte, prin recuperarea medicală puteți evita rănile mai severe care vă pot împiedica să vă bucurați de activitățile zilnice normale, iar pe de altă parte, vă ajută să controlați durerea actuală pe care o simțiți.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *