5 trucuri pentru a preveni durerile de spate ca proaspătă mămică

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Durerile de spate după naștere sunt comune în rândul proaspetelor mămici. 50% dintre femeile însărcinate se confruntă cu durerile de spate în timpul sarcinii. Aceste dureri dispar pentru 1-2 săptămâni după naștere, însă reapar apoi spontan și pot dura câteva luni sau mai mult. Din fericire, specialiștii au descoperit anumite metode pentru prevenția acestora.

De ce apar durerile de spate după naștere?

Durerile de spate de după naștere apar din cauza schimbărilor fizice din timpul sarcinii.

În timpul sarcinii, extinderea uterului determină slăbirea mușchilor abdominali și afectarea posturii, ceea ce solicită spatele. Mai mult decât atât, femeia însărcinată trebuie să „care” o greutate în plus, odată cu creșterea în dimensiuni a abdomenului. Aceste kilograme în plus sunt suportate de mușchii spatelui și de coloana vertebrală. Atât greutatea suplimentară, cât și dezechilibrele hormonale afectează ligamentele și articulațiile coloanei vertebrale. O durată lungă a travaliului poate exercita o presiune chiar mai mare asupra spatelui.

De asemenea, multe mămici nu au o postură corectă în timpul alăptării la sân, ceea ce are consecințe asupra spatelui. Acestea își curbează spatele în timpul alăptării, concentrându-se asupra copilului, însă acest lucru nu face decât să intensifice durerea postpartum.

Mai mult decât atât, stresul și oboseala excesivă din această perioadă interferă cu recuperarea de după naștere.

5 trucuri pentru a preveni durerile de spate

Durerile de spate pot fi prevenite dacă ai grijă să respecți câteva sfaturi simple.

1. Începe exercițiile fizice cât mai repede posibil după naștere

Este important să-ți faci puțin timp pentru recuperarea fizică, prin efectuarea exercițiilor de stretching sau de yoga. Ai grijă să eviți pozițiile extreme și să-ți asculți corpul – nu te forța dacă simți disconfort.

Exercițiile de tip stretching reprezintă mișcări de întindere, cu ajutorul cărora se îmbunătățește flexibilitatea și mobilitatea mușchilor și se întăresc articulațiile.

2. Încearcă să revii la o greutate normală într-un interval de 6 săptămâni

Acordă atenție stilului de viață, pentru a pierde în greutate. Mănâncă sănătos și echilibrat și evită excesele alimentare, dar ai grijă să nu te înfometezi, dacă alăptezi copilul la sân. Nu uita că bebelușul își procură nutrienții din laptele matern, iar compoziția acestui lapte depinde de modul în care te alimentezi. Cere sfatul medicului sau nutriționistului în privința alimentației corecte.

Activitatea fizică de intensitate moderată sau redusă, de tip aerobic (jogging, mers pe bicicletă, mers pe jos, zumba, clase de aerobic și alte sporturi) ajută la scăderea în greutate. Efectuează minim 30 de minute de activitate fizică zilnic.

3. Ai grijă în ce mod ridici greutăți

Atunci când îți ridici sau îți așezi copilul în pătuț sau când ridici ceva de pe jos, fii atentă la modul în care te apleci. Nu te apleca prin curbarea spatelui, ci prin flexarea genunchilor în poziție de genuflexiune, în timp ce ții spatele drept. În acest mod, nu sunt solicitați mușchii spatelui, ci cei ai picioarelor.

4. Alăptează-ți corect copilul

Nu îți curba spatele în încercarea de a apropia sânul de gura bebelușului, ci ridică-ți  bebelușul mai aproape de sân! În timpul alăptării, ține spatele drept, stând în șezut pe un scaun și evită fotoliile moi.

5. Utilizează un marsupiu pentru a căra bebelușul

Atunci când mergi pe stradă, alege să porți copilul într-un marsupiu care te obligă să-ți ții spatele drept și evită să-l duci pe brațe.

Tratamentul durerilor de spate

Dacă durerile de spate s-au instalat deja, acestea pot fi ameliorate prin anumite metode. Trucurile de prevenție sunt valabile și pentru ameliorarea durerilor de spate sau evitarea agravării acestora. Exercițiile fizice de tip stretching sunt foarte utile pentru reducerea durerilor.

Băile calde, aplicarea de comprese calde pe zona dureroasă, masajul, acupunctura, chiropractica, fizioterapia și tehnicile de relaxare pot ajuta la ameliorarea durerilor de spate.

Tratamentele medicamentoase nu sunt recomandate dacă alăptați. Discutați cu medicul în privința acestui aspect.

În cazurile mai severe, poate fi nevoie de o intervenție chirurgicală clasică sau minim-invazivă, care să corecteze postura și să amelioreze durerile de spate. Aceste intervenții se efectuează în secția de chirurgie – poți beneficia de servicii de chirurgie spinală la Spitalul Arcadia. Această metodă de tratament se efectuează doar la recomandarea medicului.

Așadar, durerile postpartum pot fi ameliorate prin câteva trucuri simple. Trebuie doar să acorzi atenție acestor sfaturi și să acorzi puțin timp zilnic propriei persoane.

Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/woman-flexing-her-legs-1882005/

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *