Ce mâncăm pentru a scăpa de pete, coșuri și alte iritații?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cu siguranță știți deja că alimentele cu un indice glicemic ridicat, lactatele și grăsimile saturate pot agrava afecțiunile de piele deja existente și pot provoca apariția acneei. Pe de altă parte, există alimente excelente care susțin sănătatea pielii și care previn erupțiile. Dacă sunteți pregătiți să adoptați un regim alimentar care să vă favorizeze sănătatea, suplețea și frumusețea pielii, iată ce alimente sunt de nelipsit:

Iaurt și kefir

Produsele lactate fermentate, cum ar fi iaurtul fără grăsime și kefirul, oferă organismului probiotice sau bacterii benefice despre care s-a dovedit că au numeroase beneficii pentru sănătate. În primul rând, mențin pielea curată, și asta pentru că produc vitamina A, care ajută la reglarea producției de sebum și la prevenirea porilor blocați, vitamine din complexul B care sprijină tonusul pielii, dar produc și vitamina K ce accelerează vindecarea pielii. Iată că un mediu intestinal sănătos inhibă și afecțiunile inflamatorii din corp, inclusiv acneea. Puteți include în dieta zilnică kefir și iaurt, dar la fel de bine vă puteți baza pe suplimente alimentare de probiotice pe care le puteți comanda dintr-un megastore farmaceutic online, unde veți găsi și alte suplimente care sprijină sănătatea și frumusețea pielii la orice vârstă.

Nuci

Când spunem nuci, ne referim atât la nucile românești, la cele Pecan, la cele braziliene, dar și la caju și migdale, căci toate sunt surse grozave de zinc și seleniu. Carențele de zinc și de seleniu pot contribui sau agrava afecțiunile inflamatorii ale pielii, cum ar fi acneea. Zincul ajută la metabolizarea testosteronului, care este hormonul responsabil de provocarea acneei și, de asemenea, ajută la reglarea glandelor sebacee, la formarea colagenului și susține vindecarea. Nucile reprezintă și o sursă bună de vitamina E, cupru, mangan, potasiu, calciu și fier.

Legume crucifere

Varza, varza de Kale, varza de Bruxelles, conopida și broccoli sunt surse excelente de crom, un mineral care ajută la diminuarea rezistenței la insulină și menține glicemia stabilă, astfel încât acneea este prevenită. De asemenea, cruciferele sunt bogate în vitaminele A, B, C, E și K și în mineralele calciu, mangan, potasiu, fier, folat, magneziu și fosfor, toate acestea contribuind la un corp sănătos și la o piele curată și fermă.

Ouă

O sursă foarte calitativă de proteine cu valoare biologică ridicată, gălbenușul de ou este și foarte bogat în seleniu și zinc. Seleniul funcționează în sinergie cu enzimele din corpul nostru pentru a contribui la prevenirea inflamațiilor și, totodată, protejează alți antioxidanți, cum ar fi vitamina E.

Fructe de pădure

Afinele, murele, zmeura și toate celelalte fructe de pădure sunt bogate în antioxidanți care protejează pielea. Conțin cantități mari de antocianine, un antioxidant foarte puternic ce favorizează fluxul sanguin. De asemenea, fructele de pădure conțin cantități mai scăzute de zahăr în comparație cu alte fructe și ajută astfel la reglarea insulinei. În plus, conțin o cantitate considerabilă de fibre, aproximativ 4 grame de fibre la o jumătate de cană.

În cele din urmă, avocado este un exemplu foarte bun de grăsime sănătoasă. Un consum prea ridicat de alimente grase este dăunător pentru piele, însă grăsimile sănătoase sunt o excepție și chiar pot contribui la un aspect al pielii ca de porțelan. Avocado este o sursă bună de vitamina E, care ajută pielea să arate sănătoasă, dar și de vitamina C, care reduce inflamația. Studiile au demonstrat, de asemenea, că uleiul de avocado poate ajuta la stimularea producției de colagen, ceea ce îmbunătățește tonusul și textura pielii.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *