Cârceii – de ce apar și cum îi tratăm?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Nu există persoană care să nu fi simțit măcar o dată în viață o contracție involuntară a mușchilor, însoțită de o durere intensă, adică așa numiții cârcei. Aceștia pot apărea atât ziua, cât și noaptea și pot dura de la câteva secunde la câteva minute. Pe măsură ce se relaxează mușchii și revin la forma lor inițială, se diminuează și durerea.

https://pixabay.com/photos/yoga-legs-girl-sports-1146277/

Citește în continuare de ce apar cârceii la picioare și cum poți să scapi de acest disconfort.

Apariția cârceilor la picioare: care sunt cauzele?

Cârcei, așa cum sunt numiți în popor, nu indică o problemă gravă de sănătate, însă reprezintă o modalitate a organismului de a transmite anumite semnale. Spre exemplu, crampele musculare apar atunci când există anumite carențe în organism. Însă acesta nu este singurul factor declanșator.

  • lipsa de calciu, magneziu sau potasiu în organism;
  • realizarea unor exerciții fizice intense, fără încălzire în prealabil;
  • deshidratarea;
  • sarcina;
  • statul în aceeași poziție o perioadă mai lungă sau schimbarea bruscă a poziției corpului;
  • circulație periferică deficitară;
  • deficitul de vitamine B1, B5 și B6;
  • lipsa de hesperidina, un bioflavonoid cunoscut și ca vitamina P;
  • anumite tipuri de medicamente, așa cum sunt diureticele și unele dintre cele care au rolul de a scădea nivelul colesterolului;
  • vârsta (persoanele peste 40 de ani sunt mai predispuse);
  • probleme ale glandei tiroide, afecțiuni renale, diabet, boli de ficat.

Cum poți scăpa de cârcei?

De regulă, cârceii ori crampele musculare trec de la sine, însă durerea poate fi destul de chinuitoare în acele clipe, așa că este mai bine să cunoști câteva remedii cu efect calmant.

Oprește-te din activitatea care a stârnit durerea, întinde ușor mușchiul afectat și masează zona. Dacă ai la îndemână, poți folosi ulei de măsline ori comprese calde.

În cazul în care ai probleme frecvent cu cârceii, ține la îndemână un unguent antiinflamator care contribuie natural la sănătatea sistemului muscular. De asemenea, poți să administrezi suplimente alimentare pe bază de magneziu, potasiu, zinc, fier și vitamina B6. Este indicat să faci analize de sânge înainte pentru a afla ce fel de carențe ai și care este suplimentul alimentar potrivit.

Hidratează-te corespunzător în fiecare zi. Include în meniul zilnic roșii, cartofi, broccoli, banane și citrice fiindcă sunt bogate în potasiu și magneziu.

Indiferent că faci un antrenament intens ori nu, pregătește corpul pentru efort înainte. Fă-ți o rutină din a practica streching câteva minute.

Urmează recomandările de mai sus și cârceii vor deveni doar o amintire urâtă!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *