Cum ții departe semnele anxietății: 7 tratamente

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Una dintre problemele cu care se confruntă cele mai multe persoane în zilele noastre este anxietatea, prezentă la peste 20% dintre adulți.

Ești tot timpul neliniștit, chiar și atunci când nu te afli într-un pericol? Ești îngândurat și mereu pesimist în legătură cu orice eveniment din viitor? Ai dificultăți în respirație? Toate acestea pot fi semne că suferi de o tulburare de anxietate, însoțite de emoții negative care îți afectează calitatea vieții, pe termen lung. Află, din rândurile de mai jos, cum poți să ții departe semnele anxietății și care sunt tratamentele care te pot ajuta să te simți mai bine.

Controlează-ți întotdeauna respirația

Atunci când te confrunți cu episoade severe de anxietate, indiferent de cauza acestora, ele sunt deseori legate de respirația incorectă. Astfel, atâta timp cât nu respiri corect, vei contribui la creșterea senzației de anxietate, precum și la apariția unor simptome fizice supărătoare, de amețeală sau senzație de leșin. Soluția optimă în aceste cazuri ține de controlul respirației. Încearcă să respiri controlat și lent, încercând respirația pe nas, timp de aproximativ 7 secunde. Apoi, încearcă să îți ții respirația timp de câteva secunde, după care expiră ușor, ca și cum ai vrea să fluieri, timp de 10 secunde. În funcție de intensitatea senzației de teamă și anxietate, poți repeta acest exercițiu de respirație de până la zece ori, împiedicând corpul să nu intre în hiperventilație. Deși simptomele diferă de la o persoană la alta, există și manifestări fizice comune, care însoțesc o respirație grea: tulburări de somn, migrene, stări permanente de oboseală sau afecțiuni gastrointestinale.

Vorbește despre anxietate cu o persoană de încredere

Dacă tocmai ai devenit părinte sau urmează să devii, probabil te confrunți cu numeroase îndoieli, care țin de modul de creștere a copilului, alimentat de teama ca cel mic să nu pățească ceva. În aceste situații, este indicat să îți distragi atenția, deoarece mintea îți poate juca feste atunci când întâmpini situații de anxietate. O metodă avantajoasă de tratament este aceea de a discuta despre anxietate cu o persoană de încredere sau cu un ajutor specializat. Astfel, alege să discuți cu o persoană de încredere, la telefon sau față în față și spune-i care sunt motivele pentru care te simți anxios, explicându-i toate stările tale, în detaliu. Atunci când discuți cu oameni în care ai încredere, vei reuși să te deconectezi de la anxietate, în timp ce susținerea acestora îți poate garanta un plus de încredere. Dacă consideri că acest lucru nu este suficient, nu ezita să cauți ajutor specializat, pentru ca simptomele anxietății să nu se agraveze.

Bucură-te de activitate fizica

Chiar dacă în momentele de anxietate, simți că nu ești capabil să te ocupi de nimic altceva, corpul tău este plin de adrenalină. Din acest motiv, este recomandat să te bucuri de exerciții fizice, care reprezintă un tratament sigur de a reduce starea de anxietate. Minutele pe care le petreci la sala de fitness sau exercițiile efectuate acasă te pot ajuta să înlături hormonii de stres, reducând excesul de energie și starea de tensiune. În plus, activitatea fizică va fi responsabilă de eliberarea endorfinelor, care îți îmbunătățesc starea de spirit și respirația, pe care vei învăța să o controlezi. Atunci când te simți anxios, exercițiile fizice reprezintă o metodă sănătoasă de a-ți distrage atenția de la anxietate. Poți opta și pentru o alergare ușoară sau mers rapid pe jos, la fel de utile pentru reducerea anxietății.

Profită de clipe de relaxare

Indiferent de stările de anxietate cu care te confrunți, cu siguranță există în viața ta și lucruri care te relaxează. Fie că alegi să ieși cu cel mic în parc sau vrei să te plimbi singur, nu ezita să te bucuri de momente relaxante cât mai des cu putință. Dacă o baie caldă este o alegere inspirată pentru tine, nu mai aștepta! Nu te lăsa copleșit de anxietate, ci ascultă muzică în surdină, bucură-te de un masaj sau petrece câteva momente de relaxare la lumina lumânărilor. Cu siguranță toate aceste soluții vor da roade!

Controlează-ți gândurile și anxietatea

Oricât de greu ar părea, este necesar să înveți să controlezi gândurile care îți trec prin minte și implicit, momentele de anxietate. Toate aceste stări care te tulbură nu vin din senin. Astfel, dacă te confrunți cu momente de anxietate, acestea se datorează faptului că mintea ta are tendința de a insista pe gândurile negative, deseori fără controlul tău. Totuși, poți încerca să controlezi aceste stări, încercând să îndepărtezi momentele care îți provoacă teamă și neliniște. Una dintre strategiile pe care o poți încerca este realizarea unei liste cu întrebări. De fiecare dată când ești cuprins de anxietate, răspunde la câteva întrebări, pentru a descoperi dacă gândurile tale devin mai realiste: Există un motiv clar pentru care ai aceste stări? Ai dovezi care susțin faptul că este ceva în neregulă? Ai trecut prin evenimente nefericite care dau proporții acestei situații?

Ocupă-te de un hobby care îți face plăcere

Când te-ai ocupat ultima dată de un hobby pe care îl iubești? Pentru a ține departe stările de anxietate, ia în calcul un hobby pe care l-ai neglijat sau citește chiar și câteva pagini din cartea preferată. Poți să alegi să îngrijești plantele din casă, să pictezi, să asculți muzică sau chiar să te joci cu cel mic sau cu animalele de companie. Odihna nu trebuie să lipsească, de aceea este important să te culci devreme, fără să te lași invadat de gânduri care îți tulbură somnul.

Tratamente pentru tulburările de anxietate

De regulă, tratamentul pentru tulburările de anxietate include și o combinație de medicamente și psihoterapie. Vitex este un medicament pentru depresie produs de Herbagetica, cu rol în a îndepărta simptomele existente de anxietate sau panică nejustificată. Toate acestea se pot stabili în urma unui control medical amănunțit, deoarece un specialist poate să determine dacă simptomele sunt cauzate de anxietate sau de alte afecțiuni. Orice tratament medicamentos poate ține sub control semnele anxietății, însă nu asigură o vindecare completă. În funcție de simptome, tratamentul poate include mai multe tipuri de medicamente, care să te ajute în lupta cu anxietatea.

Din fericire, cu ajutorul acestor tipuri de tratamente, starea ta psihică se poate îmbunătăți, fiind capabil să gestionezi mai ușor stările emoționale, inclusiv anxietatea.

Sursa foto: pexels.com

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *