5 obiceiuri sănătoase pe care le poți adopta chiar de acum

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Obiceiurile zilnice sănătoase sunt cele care stau la baza unui stil de viață echilibrat, unei rezistențe bune la efort și, desigur, la baza unei stări excelente de sănătate. Când spunem sănătate, nu ne referim doar la starea fizică, căci și sănătatea emoțională și mentală sunt la fel de importante.

Prin urmare, dacă ceea ce vă doriți acum este să vă îmbunătățiți viața și să vă bucurați de zile pline de vitalitate, iată ce obiceiuri sănătoase puteți să încorporați pentru a vă atinge obiectivele:

  1. Respectați controalele de rutină. Indiferent de vârsta pe care o aveți, este recomandat să vă prezentați cu regularitate la medic pentru a vă efectua analizele de rutină și pentru a preveni apariția afecțiunilor. Aici veți găsi servicii medicale de specialitate, însoțite de prețuri actualizate, cu posibilitatea de a vă putea adresa și pe baza biletului de trimitere eliberat de medicul de familie. La fel de important este să vă prezentați și la medicul dentist, măcar pentru un periaj profesional anual și pentru examinarea sănătății cavității bucale.
  2. Preveniți dezechilibrele hormonale. Un regim alimentar sărac, stresul, lipsa corespunzătoare de odihnă, funcționarea inadecvată a tiroidei și mulți alți factori pot duce la apariția dezechilibrelor hormonale atât în cazul femeilor, cât și în cazul bărbaților. Astfel de dezechilibre hormonale pot duce la apariția a numeroase simptome neplăcute, precum acnee, alopecie, lipsa poftei de mâncare sau dimpotrivă, apetit exagerat, scăderi bruște în greutate sau luarea în greutate. Aici veți găsi mai multe informații despre ce anume provoacă dezechilibrele hormonale și cărui specialist vă puteți adresa.
  3. Pregătiți mesele în avans. Cei mai mulți dintre noi avem un stil de viață foarte haotic, cu zile aglomerate, în care cea mai bună opțiune este cea de a mânca o pizza congelată sau de a ne cumpăra ceva de la un fast food. Nimeni nu își permite să piardă timp prețios în bucătărie și să se streseze gândindu-se la ce anume ar putea pregăti pentru mic dejun, prânz și cină. Acesta este și motivul pentru care ar fi ideal să vă obișnuiți să vă planificați și pregătiți mesele. Dacă aveți o amiază liberă în weekend, vă puteți gândi la ce anume doriți să mâncați în următoarele zile, puteți face cumpărături și puteți face unele pregătiri. Puteți spăla legumele de salată și depozita apoi în frigider, puteți fierbe năut, linte, ouă sau orez, puteți pune la marinat pește sau carne sau puteți face o pâine de casă, asigurându-vă astfel că veți avea mese sănătoase în fiecare zi.
  4. Hidratare. Apa are o serie de beneficii și toată lumea are nevoie zilnic de o anumită cantitate de apă pentru a se menține hidratați. În general, trebuie să consumăm în fiecare zi 35 de ml de apă per kilogram corporal. De asemenea, atunci când suntem hidratați corespunzător nu simțim foame. La fel, un pahar cu apă înainte de masă ne va determina să mâncăm mai puțin, ceea ce este foarte benefic pentru cei care doresc să își restricționeze consumul de calorii sau să evite mâncatul excesiv.
  5. Faceți exerciții fizice. Foarte multe persoane evită să adopte un program regulat de exerciții fizice, căci numai cuvântul „sport” pare să sune ca o corvoadă sau să le dea impresia că trebuie să se supună unor antrenamente lungi și intense pentru a vedea câteva rezultate. Din fericire, nimic din toate acestea nu este adevărat. Puteți face sport în mod inteligent. De exemplu, antrenamentele HIIT sunt scurte și de mare intensitate, dar oferă mult mai multe beneficii decât alergatul pe bandă timp de o oră. Astfel de antrenamente sunt propice pentru pierderea în greutate și durează de obicei între 15-30 de minute. În plus, exercițiul fizic nu trebuie să îl simțiți ca fiind o sarcină, așa că cel mai indicat este să optați pentru o formă de activitate fizică care să vă facă plăcere, chiar dacă asta înseamnă dans, înot, ciclism sau grădinărit.

Foarte important este și să vă acordați un moment de reculegere. Ne grăbim prea mult și nu mai apucăm să ne gândim la ce și cum facem. Meditația este cea mai recomandată formă de calmare a minții, care sporește capacitatea de concentrare și scade nivelul de anxietate sau tensiune. Așezați-vă într-o zonă liniștită și concentrați-vă asupra respirației. Desigur, apar gândurile. Totuși, nu vă grăbiți să vă judecați gândurile sau să vă implicați prea mult. Pur și simplu, lăsați gândurile să vă treacă prin minte așa cum trec norii pe cer și concentrați-vă asupra respirației. Acest exercițiu ajută la stăpânirea mentală prin cultivarea răbdării și dobândirea clarității.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *