2 rețete simple dacă suferiți de disfuncție tiroidiană

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Atunci când ne confruntăm cu stări melancolice sau cu depresie efectivă, prea puțini dintre noi ne gândim la starea de sănătate a tiroidei noastre, însă cercetările au arătat că există o legătură clară între tiroidă și starea noastră de spirit.

Pe lângă depresie, o tiroidă leneșă (hipotiroidie) înseamnă, de obicei, că vă luptați cu un nivel scăzut de energie, cu creștere în greutate, cu constipație și cu dificultăți de concentrare. Pe de altă parte, o tiroidă hiperactivă (hipertiroidism) poate provoca aceleași probleme, dar tinde să producă mai multă insomnie, iritabilitate și anxietate. În ambele cazuri, o tiroidă disfuncțională poate conduce la tulburări de dispoziție.

Sunt mai multe simptome care indică o disfuncție tiroidiană, printre care creșterea în greutate, depresia, anxietatea, căderea părului, libidoul scăzut, senzația permanentă de frig, dezechilibru hormonal, probleme de somn, probleme digestive, nivel scăzut de energie, ceață mentală și poftă de carbohidrați și zahăr.

În general, tulburările tiroidiene sunt mult mai frecvente în cazul femeilor decât în cazul bărbaților până la vârsta de 40 de ani, date fiind fluctuațiile hormonale lunare și dezechilibrele hormonale. Deficiențele nutriționale sunt, de asemenea, o cauză majoră a disfuncției tiroidiene, la fel și nivelul ridicat de stres.

Dacă tiroida se află într-o stare bună de sănătate, atunci ar trebui să vă simțiți grozav, așa că ar trebui să consumați alimente care stimulează atât funcția tiroidiană, cât și starea de spirit. Sunt anumite alimente cunoscute sub denumirea de goitrogeni, care împiedică funcția tiroidiană dacă sunt consumate prea des. În general, persoanele care suferă de o disfuncție tiroidiană ar trebui să consume aceste alimente o dată pe săptămână. Goitrogenii obișnuiți includ arugula, broccoli crud, varza de Bruxelles, varza, conopida, varza Kale, hreanul, muștarul, napi, piersicile, arahidele, ridichile, zmeura, produsele de soia și soia inclusiv tofu și edamame, spanacul, căpșunele și cresonul de apă.

Iată, în rândurile de mai jos, două rețete simple prietenoase cu tiroida, ideale pentru a vă stimula starea de spirit:

  1. Brioșe cu ciocolată și semințe de chia. Migdalele sunt bogate în nutrienți care susțin glanda tiroidă, cum ar fi vitamina E, fier și zinc. La rândul lor, semințele de chia sunt bogate în Omega-3 care îmbunătățesc starea de spirit. Pentru început, preîncălziți cuptorul la 180 de grade. În bolul unui mixer, amestecați 2 căni și ½ de făină de migdale, ½ cană pudră de cacao, ½ linguriță de praf de copt, 3 ouă, ¼ cană semințe de chia, 4 lingurițe de ulei de avocado sau de unt, ½ cană de miere, 1 linguriță extract de vanilie și 1 cană și ¼ de dovlecel ras. Amestecați toate ingredientele folosind un mixer sau un blender de mână timp de 2 minute. Ungeți formele de brioșe cu puțin unt sau ulei de avocado și turnați compoziția în forme. Coaceți brioșele timp de 20-25 de minute, verificând dacă sunt coapte cu ajutorul unei scobitori. Când sunt suficient de copate, scobitoarea trebuie să iasă curată. Serviți aceste brioșe la mic dejun alături de un pahar cu lapte de cocos sau ca desert.
  2. Chiftele de crab. Dietele prietenoase cu tiroida pun foarte mult accentul pe consumul de pește și fructe de mare. Crabul este bogat în iod, iodul fiind unul dintre cei mai importanți nutrienți care sprijină sănătatea tiroidei. La rândul lor, ouăle sunt o sursă bogată de seleniu care ajută, de asemenea, la sănătatea tiroidei, prevenind totodată depresia. Într-un bol mediu, amestecați 4 ouă, 1/3 cană de morcov ras, 3 fire de ceapă verde tocate mărunt, sucul de la două limete, ¼ linguriță sare de mare, ½ linguriță de paprika dulce și ½ linguriță de paprika iute. Adăugați apoi ½ kg de carne de crab și amestecați ușor cu o furculiță. Adăugați în compoziție ¾ cană de pesmet fin sau panko. Din compoziția rezultată, formați 10-12 chiftele pe care le veți prăji pe rând într-o tigaie în care ați adăugat 4 linguri de ulei de măsline extravirgin. La fel de bine, puteți coace chiftelele de crab la cuptor timp de 20 de minute la 180 de grade. Se servesc cu brânză de capră peste care ați presărat puțin mărar proaspăt tocat.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *