10 remedii naturiste pentru sistemul digestiv

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Dereglările ocazionale ale sistemului digestiv sunt neplăceri cu care ne putem confrunta în orice moment. De obicei nu sunt un motiv de îngrijorare și se pot trata la domiciliu folosind remedii naturiste.

Bea mai multă apa

Deshidratarea poate facilita dereglările stomacului. Organismul are nevoie de apa pentru a digera și absorbi eficient nutrienții din alimente și băuturi, iar lipsă acesteia îngreunează digestia și poate genera dereglări. Medicii recomanda ca femeile să consume 2.7 l de apa pe zi, iar bărbații 3.7 l. În cazul în care suferi de probleme digestive, este important să rămâi hidratat, mai ales dacă simptomele sunt vărsături și diaree.

Consumă ghimbir 

Ghimbirul este un remediu natural comun pentru stomac deranjat și indigestie. Acesta conține substanțe numite gingeroli și shigaoli care ajută la accelerarea contracțiilor stomacului. Cu ajutorul ghimbirului, stomacul va procesa mai repede alimentele care provoacă indigestie. De asemenea, ghimbirul ajută la ameliorarea grețurilor,  vărsăturilor și diareei. Se poate adaugă în mâncare sau se poate consumă sub formă de ceai.

Consumă mentă

Pe lângă beneficiile pe care le are asupra respirației, mentolul aflat în mentă poate ajuta la prevenirea vărsăturilor și diareei, reducerea crampelor intestinale și ameliorarea durerii. În Iran, Pakistan și India, menta este un tratament tradițional pentru indigestie.

Frunzele de mentă crude se pot utiliza la gătit sau se pot fierbe în amestec cu cardamonul pentru a prepara ceai. De asemenea, mentă se poate consumă sub formă de pulbere, în amestec cu alte ceaiuri, băuturi sau alimente. 

Consumă banane, orez, suc de mere și pâine prăjită

În cazul diareei, medicii recomanda consumul de banane, orez, suc de mere și pâine prăjită. Toate aceste alimente conțin amidon care ajută la legarea alimentelor, întărirea scaunului și reducerea numărului acestora. În plus, toate sunt alimente care nu conțin substanțe ce irită stomacul, gâtul sau intestinele. Prin urmare, aceste alimente pot calma iritațiile rezultate în urma vărsăturilor. Un alt avantaj se referă la faptul că toate alimentele recomandate sunt bogate în potasiu și magneziu, substanțe necesare pentru înlocuirea celor pierdute prin diaree și vărsături. 

 Consumă suc de lămâie, bicarbonat de sodiu și apa

Studiile sugerează că amestecul sucului de lămâie cu apa și un praf de bicarbonat de sodiu poate ajută la ameliorarea mai multor tulburări digestive. Acest amestec produce acid carbonic care ajută la reducerea gazelor și ameliorează indigestia. De asemenea, poate îmbunătăți secreția hepatica și tranzitul intestinal. Aciditatea și alți nutrienți din sucul de lămâie ajută la digerarea și absorbția grăsimilor și a alcoolului, în tip ce neutralizează acizii biliari și reduc aciditatea gastrică.

Consumă scorțișoară

Scorțișoara conține o serie de antioxidanți (eugenol, cinamaldehidă, linalool și camfor) ce ameliorează digestia și reduc riscul iritațiilor și deteriorării tractului digestiv. Alte substanțe prezente în scorțișoară ameliorează gazele, balonarea, constipația și eructarea. Persoanele cu probleme de stomac pot adaugă o lingură de pudra de scorțișoară în mâncare, sau o pot amestecă cu apa clocotită pentru a face un ceai. 

Consumă cuișoare

Cuișoarele conțin substanțe care pot ajută la reducerea gazelor și creșterea secrețiilor gastrice. Acestea accelerează digestia lentă, reduc presiunea abdominala și crampele. De asemenea, cuișoarele pot ameliora grețurile și vărsăturile. Se pot consumă sub formă de pudra cu miere, sau sub formă de ceai.

Consumă chimion

Semințele de chimion conțin ingrediente active care reduc indigestia și excesul de acid gastric, gazele, inflamațiile intestinale și, totodată, acționează că un antimicrobian. Chimionul se poate consumă sub formă de pudră sau ceai. Pentru a calma arsurile stomacale, se pot mesteca câteva semințe de chimion. 

Consumă smochine

Smochinele conțin substanțe care pot acționa ca laxative pentru a ameliora constipația și a încuraja tranzitul intestinal sănătos. De asemenea, smochinele sunt bogate în compuși care ușurează digestia. O persoană care are probleme digestive ar trebui să consume smochine de câteva ori pe zi, până la ameliorarea simptomelor. În mod alternativ, se pot folosi frunzele de smochin pentru a face ceai.

Atenție însă: persoanele care se confruntă cu diaree ar trebui să evite consumul de smochine.

 Consumă suc de aloe

Substanțele din sucul de aloe pot reduce excesul de acid gastric, încurajează mișcările intestinale sănătoase și elimină toxinele, îmbunătățesc digestia proteica, promovează echilibrul bacteriilor digestive și reduc inflamațiile. Studiile au dovedit că persoanele care au băut 10 ml de suc de aloe zilnic, timp de 4 săptămâni, au sesizat ameliorarea mai multor simptome ale afecțiunii de reflux gastrointestinal-arsuri, flatulență și eructare, greață și vărsături, regurgitare acidă și alimentară. 

 Alte remedii pentru problemele digestive

  • Gălbenelele – reduc aciditatea gastrică, arsurile și indigestia;
  • Busuiocul – reduce gazele, crește pofta de mâncare, ameliorează crampele și îmbunătățește digestia;
  • Lemn dulce – ameliorează gastrită, inflamarea mucoasei și inflamațiile legate de ulceratiile peptice;
  • Apa de cocos – hidratează și ajută la reducerea durerii și crampelor digetive;
  • Evitarea fumatului și a consumului de alcool;
  • Evitarea alimentelor greu de digerat – grăsimi, prăjeli, alimente cremoase, foarte sărate sau care conțin conservanți. 

Sursa foto: https://cdn.pixabay.com/photo/2018/02/27/21/55/belly-3186730_960_720.jpg

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *