4 idei de băuturi sănătoase care pot completa regimul alimentar al copiilor

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Pentru foarte mulți părinți, este o adevărată provocare să asigure copilului un regim alimentar bogat în alimente nutritive, dar nici găsirea unor băuturi sănătoase nu este o sarcină mai simplă, mai ales dacă cel mic suferă de anumite probleme sau afecțiuni medicale, precum anemie sau anxietate. Ar mai trebui adăugat că majoritatea copiilor preferă tot ceea ce este dulce, așa că sunt predispuși să ceară sucuri și alte băuturi dulci.

Cu toate acestea, este esențial să asigurați copilului băuturi sănătoase în orice perioadă a anului. În rândurile de mai jos, vă vom prezenta cele mai potrivite băuturi pentru copii, inclusiv pentru copiii care suferă de anumite afecțiuni medicale, și veți observa că sunt numeroase opțiuni atât pentru sezonul cald, cât și pentru zilele friguroase:

1. Suc de portocale pentru copiii care suferă de anemie. Despre anemie, cum se manifestă, cum se tratează și cum se poate preveni, aflați aici. Regimul alimentar al unui copil diagnosticat cu anemie poate fi completat cu băuturi bogate în vitamina C, așa cum este sucul de portocale. Studiile arată că vitamina C îmbunătățește absorbția fierului în organism, așa că pe lângă mâncărurile bogate în fier – fasole, carne roșie, cereale fortificate cu fier – cel mic poate consuma un pahar cu suc delicios de portocale. Fiecare pahar cu suc proaspăt de portocale conține 12 mg de vitamina C, mai mult decât doza zilnică recomandată pentru adulți. De asemenea, sucul de portocale este alegerea potrivită dacă cel mic suferă de carență de acid folic, deoarece un pahar cu suc conține 19% din necesarul zilnic al unui adult.

4. Ceaiuri de fructe și de plante. Chiar dacă ceaiul nu este considerat, de obicei, ca fiind o băutură apreciată de către copii, unele ceaiuri sunt sigure, sănătoase și delicioase pntru copii. Ceaiurile din plante, cum ar fi lemongrass, mentă, rooibos și mușețel sunt alternative fantastice pentru băuturile îndulcite, deoarece acestea nu conțin cofeină și au un gust plăcut. Aici puteți afla mai multe despre ceaiul de tei și despre beneficiile pe care le oferă. Deși ceaiurile de fructe pot fi mai pe placul copiilor, ceaiurile pe bază de plante oferă beneficii nutriționale și pot oferi un ajutor nesperat copiilor care suferă de anumite boli sau sunt anxioși. De exemplu, ceaiurile de mușețel și de lemongrass au fost utilizate mult timp pentru a calma atât copiii, cât și adulții care suferă de anxietate. Mușețelul a fost, de asemenea, folosit ca tratament natural pentru simptomele intestinale, inclusiv greață, gaz, diaree și indigestie.

1. Apă. Apa este principala băutură pe care trebuie să o consume un copil. Dacă îl veți învăța de mic să consume cât mai multă apă, sunt șanse mari ca apa să facă parte din rutina de zi cu zi a copilului, oferindu-i beneficii uriașe. Apa este critică pentru sănătate și necesară pentru nenumărate procese vitale din corpul copilului, inclusiv reglarea temperaturii și funcționarea optimă a organelor. De fapt, în ceea ce privește greutatea corporală, copiii au cerințe mai mari de apă decât adulții dată fiind dezvoltarea rapidă a organismului și rata metabolică mai mare. Spre deosebire de altă băuturi, apa nu furnizează calorii, ceea ce face mai puțin probabil ca cel mic să se simtă sătul și să refuze alimentele solide. Mai mult, consumul unei cantități corespunzătoare de apă este asociat cu o greutate corporală sănătoasă, cu risc redus de dezvoltare a cariilor dentare, dar și cu îmbunătățirea funcției creierului. Trebuie menționat faptul că deshidratarea poate avea un impact negativ asupra sănătății copilului în mai multe moduri, influențând funcționarea optimă a creierului, provocând constipație și conducând la oboseală.

2. Apă cu aromă naturală. Deoarece apa plată poate părea plictisitoare, este posibil ca celui mic să nu îi placă acest lichid esențial. Pentru a face apa mai interesantă fără a adăuga zahăr și alte calorii suplimentare, încercați să aromatizați apa cu fructe și ierburi proaspete. Puteți încerca mai multe combinații de arome până veți găsi combinația câștigătoare care este pe placul copilului. Unele combinații foarte apreciate de cei mici includ ananasul și menta, castraveții și pepenele verde, afinele și zmeura, căpșunele și lămâia, portocală și lime.

În cele din urmă, o modalitate nemaipomenită de a strecura câteva fructe, legume și ale alimente sănătoase în dieta copilului constă în prepararea acasă a unor smoothies delicioase. Multe legume, precum spanac, broccoli și conopidă pot fi amestecate într-o băutură pe care copilul o va aprecia. Unele combinații îndrăgite de copii includ kale și ananas, spanac și afine, piersică și conopidă sau sfeclă și căpșune. Combinați aceste legume și fructe cu lapte sau alte băuturi vegetale și adăugați și alte superalimente, precum semințe de cânepă, pudră de cacao, nucă de cocos neîndulcită, avocado sau semințe de in.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *