5 alimente pe care trebuie să le pui în pacheţelul copilului tău

Ori de câte ori pregătim pacheţelul de şcoală al copilului nostru trebuie să ne gândim la acele alimente care astâmpără foamea şi îi oferă energie. Totuşi, copiii sunt la fel ca adulţii. Ei nu mănâncă doar de foame. Mănâncă şi pentru confort, cât şi din plăcere. Prin urmare, ce am putea să punem în cutia de prânz a copilului nostru astfel încât să îi ţină de foame, să îi placă nespus de mult şi să îi ofere acea stare de bine de care, mai mult ca sigur, are nevoie după o oră epuizantă de matematică sau literatură?

5 alimente pe care trebuie sa le pui in pachetelul copilului tauPentru că mămicile ştiu prea bine că mâncarea trebuie să ofere beneficii sănătăţii, haideţi să vedem în rândurile următoare ce alimente răspund la toate cerinţele nutriţionale ale copiilor şi pot fi puse cu toată dragostea în pacheţelul pentru şcoală:

  1. Produsele lactate şi preparatele care conţin lactate sunt surse excelente de calciu. Aşa cum ştiţi deja, calciul este absolut esenţial pentru oase puternice şi sănătoase şi pentru o dantură perfectă. Nu multe alimente din regimul nostru alimentar conţin aceeaşi cantitate de calciu pe care o găsim în produsele lactate. În pacheţelul pentru şcoală ar putea să se găsească o băutură cu lapte şi cacao, brioşe pentru copii, dar şi un iaurt grecesc sau un iaurt cu fructe. Dacă urmaţi un regim vegetarian, băuturile vegetale, cum ar fi laptele de ovăz, de migdale sau de orez fortificate cu calciu extras din alge marine, sunt cele mai potrivite opţiuni. Foarte mult calciu se găseşte şi în seminţele de susan.
  2. Optaţi întotdeauna pentru cereale integrale, indiferent că este vorba de cerealele pentru mic dejun, de paste, tăiţei, orez sau pâine. Practic, orice produs din cereale rafinate, aşa cum este făina albă, pastele albe, orezul alb, a fost procesat pentru a avea o textură mai uşoară, un gust mai bun şi un timp de gătire mai scurt. Însă, toate aceste produse procesate şi albite nu mai conţin fibrele necesare pentu o bună digestie. Dacă doriţi să îi puneţi în pacheţelul de şcoală un sendviş, optaţi pentru pâine integrală cu seminţe. La fel de indicate sunt şi prăjiturile de casă, cum ar fi această reţetă turtă dulce. O astfel de prăjitură poate fi modificată şi pregătită cu făină integrală şi zahăr brun, oferind copilului aceeaşi bucurie, plăcere şi răsfăţ. În plus, prăjiturile de casă sunt mult mai sănătoase decât prăjiturile sau biscuiţii din comerţ care conţin mult prea mult zahăr, grăsimi şi sodiu.
  3. Dulci, răcoritoare şi uşoare pentru stomacul copiilor, fructele oferă vitamine, minerale, fibre dietetice şi mulţi fitonutrienţi – aceştia fiind nutrienţi care sunt prezenţi în mod natural în plante. Fructele susţin sănătatea organismului, sistemul imunitar şi sunt potrivite mai ales după ora de educaţie fizică şi sport. Conform specialiştilor, este mult mai recomandat atât pentru copii, cât şi pentru adulţi, să mănânce 2-3 fructe diferite în fiecare zi în loc să consume sucuri de fructe. Puteţi face şi mici excepţii şi să serviţi dimineaţa la mic dejun un pahar cu suc natural din portocale.
  4. Proteine de cea mai bună calitate. Acestea se găsesc în carnea slabă de pui sau alte păsări de curte, dar şi în peşte, ouă, tofu, nuci şi seminţe. Organismul uman foloseşte proteine pentru a face produse chimice specializate, cum ar fi hemoglobina şi adrenalina. De asemenea, proteina construieşte, menţine şi repară ţesuturile din corpul nostru. Muşchii şi organele, inclusiv inima, sunt făcute din proteine. Chifteluţele de peşte, şniţelele de pui sau fâşii de piept de pui fiert, şunca slabă, muşchiuleţul de pui, batoanele energizante cu fructe uscate, nuci şi seminţe sunt toate idei delicioase şi sănătoase pentru pacheţelul de şcoală.
  5. Legume şi leguminoase. Legumele ar trebui să reprezinte o mare parte din aportul zilnic de alimente. Consumul de legume ar trebui încurajat la fiecare masă, inclusiv gustări. Acestea oferă vitamine, minerale, fibre dietetice şi fitonutrienţi care ajută organismul să se bucure de o sănătate de fier. Castraveţii, roşiile cherry, fâşiile de morcov sau chifteluţele de legume se pot strecura fără probleme în pacheţelul de şcoală.

Sunt nenumărate preparate care se gătesc repede şi uşor şi pot constitui pachetul de şcoală al copilului. De asemenea, dacă aţi pregătit un pui la cuptor pentru cină, puteţi pune deoparte câteva bucăţele de carne pentru a-i pregăti copilului un pachet săţios şi delicios. Apa, ceaiul îndulcit cu miere, laptele sau băuturile vegetale trebuie să completeze numaidecât pachetul pentru şcoală.

 


Lasă un Comentariu...

*