4 lucruri de care să ții cont atunci când prepari carnea de pește

Peștele este unul dintre cele mai sănătoase alimente, fiind potrivit pentru întreaga familie, pornind de la cele mai mici vârste. Peștele conține Omega 3, acele grăsimi sănătoase, de care are nevoie creierul pentru a se dezvolta cât mai bine. Un stil de viață sănătos are în vedere consumarea a minim 2 porții de pește pe săptămână.

Iată mai jos 4 lucruri de care să ții cont atunci când prepari carnea de pește:

1. Tipuri de preparare

Peștele se prepară la cuptor, precum poți vedea aici, păstrându-se aroma, fiind ușor caramelizat exteriorul. Chilli și chimionul sunt condimentele care îi aduc o aromă deosebită atunci când îl prepari la cuptor.

Dacă iei în calcul peștele preparat la grătar, trebuie să știi că atât somonul, cât și tonul, macroul sau crapul sunt specii de pește ce pot fi preparate la grătar, având o aromă deosebită.

Peștele prăjit în ulei sau peștele sote sunt alte variante de preparare, cât se poate de delicioase. Se prepară rapid, însă nu este întotdeauna să consumi peștele în acest fel.

Peștele preparat la aburi reprezintă o variantă de preparare sănătoasă. La fel de gustos este și peștele en papillote, învelit în folie de aluminiu sau foaie de copt.

2. Cum alegi carnea de pește?

Atunci când ai în vedere o preparare carne de pește trebuie să alegi peștele potrivit. Ori de câte ori mergi la supermarket, este bine să alegi acel produs care este proaspăt și înconjurat de multă gheață, de jur împrejurul său. Ferește-te de peștele expus la soare sau la căldură, peștele fiind un produs perisabil ușor. De asemenea, îți poți da seama dacă peștele este proaspăt sau nu, verificându-i ochii și branhiile. Ori de câte ori ochii sunt strălucitori, atunci acesta este un semn că este proaspăt. Branhiile trebuie să aibă o textură metalică și luminoasă, fiind un semn că este bun de gătit.

3. Alege pește sănătos pentru familia ta!

Somonul, macroul, păstrăvul, heringul, somnul fac parte din categoria peștilor sănătoși. Evitați carnea de rechin, peștele spadă sau merluciul, fiind pești ce pot conține substanțe toxice (mercur) periculoase pentru oameni. De asemenea, este bine să alegi întotdeauna pește proaspăt și nu un pește congelat, fiind mult mai sigur pentru familia ta și mult mai sănătos, chiar dacă este mai scump.

4. Cum păstrezi carnea de pește?

Este simplu de înțeles că din cauza perisabilității sale, carnea de pește se poate strica foarte repede, având nevoie de o atenție deosebită, atât înainte de preparare, cât și după preparare. Dacă nu ești pregătită să îl prepari imediat ce îl cumperi, este bine să îl păstrezi la frigider sau chiar la congelator, dacă va trece un timp mai lung de la cumpărare și până la preparare. După ce s-a răcit, este bine să îl introduci în frigider, corect ambalat, având un miros destul de puternic. Este bine să alegi recipiente ce se închid ermetic. Nu alege să păstrezi la frigider peștele preparat foarte mult timp deoarece este risc ca acesta să nu mai poată fi consumat, stricându-se.

 

 

 


Lasă un Comentariu...

*