4 idei de mic dejun pentru diminețile agitate

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Știm cu toții cât de important este micul dejun pentru o bună stare de sănătate, pentru o greutate corporală corespunzătoare și pentru o zi plină de energie. Chiar dacă recunoaștem importanța micului dejun, asta nu înseamnă că ne facem timp să stăm la masă în fiecare dimineață. Fie că preferăm să dormim cu 15 minute în plus, fie că suntem prea ocupați pentru a pune alte lucruri la punct, cert este că în cele mai multe dimineți nu avem timp să stăm la masă nici măcar 5 minute.

Dar pentru că micul dejun are puterea de a dicta cât de productivă și plăcută va fi acea zi, ne vom inspira împreună în rândurile de mai jos din patru idei de mic dejun rapide, sănătoase și delicioase:

  1. Omletă simplă cu tortilla și pastă de legume. Este o opțiune de mic dejun rapidă, sănătoasă și cât se poate de complexă. În mod ideal, ar trebui ca fiecare masă să includă o cantitate corespunzătoare de proteine, de carbohidrați, de fibre și de legume sau fructe proaspete. Iată că această opțiune de mic dejun cuprinde proteine din ouă și carbohidrați complecși și fibre din tortilla integrală pe bază de tărâțe de grâu. În funcție de preferințele personale, puteți opta pentru fasole bătută, pentru humus, pentru salată de vinete sau pentru pateuri vegetale organice. Durează doar două minute să vă preparați o omletă simplă, să ungeți o tortilla integrală cu orice pastă de legume preferați și, eventual, puteți completa micul dejun cu roșii, castraveți și fâșii de ardei. O cană de cafea fără lapte și fără zahăr încheie foarte bine această masă rapidă și bogată în nutrienți.
  2. Iaurt cu fructe de pădure. Sigur ați auzit deja de nenumărate ori că iaurturile cu fructe din comerț nu sunt cele mai inspirate alegeri. Fie conțin prea puține fructe, fie conțin adaos de zahăr, conservați sau coloranți artificiali, iaurturile cu fructe din comerț pot fi înlocuite rapid cu iaurturi cu fructe pregătite în propria bucătărie. Aveți astfel oportunitatea de a vă pregăti un mic dejun cât mai consistent și sănătos. Puteți opta pentru iaurt natural sau pentru iaurt grecesc dacă nu vă deranjează caloriile în plus, după care puteți schimba fructele de la o zi la alta. Puteți să vă îmbogățiți iaurtul cu banane, cu fructe de pădure, cu căpșuni sau cu mango. Pentru un gust mai dulce, optați pentru miere de albine naturală, pentru sirop de agave sau de curmale. O lingură de semințe de cânepă sau câteva nuci măcinate sunt foarte potrivite pentru această idee de mic dejun.
  3. Budincă de chia. Pe aceasta este cel mai bine să o pregătiți de cu seară, pentru ca semințele de chia să aibă tind să absoarbă lichidul și să capete o textură asemănătoare gelatinei. Pe cât de simplu sună, pe atât de delicios este acest mic dejun. Din nou, veți avea nevoie de fructe de pădure pe care le puteți pasa rapid cu ajutorul unui blender de mână, adăugați apoi o lingură de miere și lapte de cocos. Amestecați toate ingredientele cu ajutorul blenderului de mână, după care adăugați două linguri mari de semințe de chia, amestecați din nou, turnați budinca în boluri mici și dați la frigider peste noapte. A doua zi dimineață vă așteaptă în frigider un mic dejun la fel de delicios precum o înghețată, însă foarte bogat în calciu, în bor și în vitamina D.
  4. Ouă fierte cu legume și brânză. O altă idee rapidă de mic dejun, mai ales dacă veți fierbe ouăle de cu seară. Ouăle sunt atât de recomandate la micul dejun pentru că sunt alimente complete, bogate în proteine, vitamine, minerale și aminoacizi. Contrar convigerilor populare, ouăle nu măresc colesterolul rău și nici nu sunt calorice. Două ouă fierte alături de o felie de pâine integrală unsă cu brânză tartinabilă și câteva legume – roșii, castraveți, măsline, avocado, broccoli – reprezintă un mic dejun rapid, sățios și nutritiv. Pentru o cantitate și mai mare de proteine, mai ales dacă urmați un regim bogat în proteine, înlocuiți crema de brânză tartinabilă cu brânză cottage sau cu urdă.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *