4 strategii prin care îți poți spori productivitatea dacă lucrezi de acasă

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Lucrul de acasă elimină naveta, ne eliberează de acele limitări specifice biroului și poate chiar să creeze mai mult spațiu în programul nostru zilnic pentru a aborda acele proiecte casnice pe care le-am amânat prea mult timp. Dar dacă nu stabilim reguli stricte și nu practicăm autodisciplina, productivitatea noastră poate avea de suferit.

strategii prin care îți poți spori productivitatea dacă lucrezi de acasă

Dacă ați făcut trecerea de la munca de birou la lucrul de acasă, încercați următoarele strategii care vă pot ajuta să vă folosiți mai eficient spațiul și timpul:

  1. Amenajați un birou de acasă. Dacă vă străduiți să vă concentrați în timp ce lucrați de acasă, lipsa separării fizice între locul de muncă și locuință poate fi de vină. Indiferent cât de bine rezistăm la distrageri, o cameră separată este cea mai bună soluție. Alegeți o cameră în care să vă simțiți confortabil petrecând câteva ore pe zi, dar nu o cameră în care de obicei vă relaxați. Apoi, veți avea nevoie de mobilier funcțional, de un scaun ergonomic, de un corp de iluminat reglabil, de accesorii de birotică și papetărie și, desigur, de tehnologie. Dacă dispuneți și de o priveliște minunată, cu atât mai mult încercați să vă ridicați mai frecvent privirea din monitor. Dacă nu dispuneți de o priveliște frumoasă, accesorizați spațiul cu un citat inspirațional, cu un tablou sau cu o fotografie de familie.
  2. Prioritizați cele mai importante sarcini. Ziua are doar câteva ore în care încercăm să rezolvăm o listă lungă de sarcini. Dar iată că dacă ne propunem să rezolvăm prea multe lucruri într-un interval de timp limitat, s-ar putea să ne simțim atât de copleșiți încât să nu reușim să rezolvăm nimic. Pentru a combate această stare în care ne simțim supraîncărcați cu sarcini, specialiștii ne recomandă să facem o listă cu trei cele mai importante lucruri de făcut. Așadar, echipați-vă cu stilouri și încercați să rezumați toată acea listă lungă de sarcini la doar 3 sarcini importante. Dacă aveți mai puține lucruri de făcut și vă concentrați doar asupra acestor trei sarcini, veți realiza de fapt că faceți mai mult cu mai puțin efort și într-un timp mai scurt. Două dintre aceste sarcini ar trebui să fie legate de muncă, în timp ce o sarcină ar trebui să susțină un obiectiv personal pe termen lung, astfel încât să puteți face progrese în ambele aspecte ale vieții.
  3. Nu mai amânați. Mulți dintre noi am trecut prin acea situație în care ne uitam săptămâni în șir la acel teanc de hârtii de pe birou, dar fără să luăm nicio măsură. Cu cât întârziem mai mult să rezolvăm o sarcină, cu atât este mai puțin probabil să o finalizăm. Singura modalitate de a învinge amânarea este să dăm dovadă de mai multă autodisciplină. Conform specialiștilor, este necesar să ne înclinăm cu multă hotărâre spre acea problemă atunci când recunoaștem că este nevoie de schimbare, să ne implicăm până când ne dăm seama cum să o rezolvăm și să facem pasul inițial, urmat și de ceilalți pași necesari. Această strategie va încolți determinarea necesară pentru a face progrese în ceea ce privește lucrurile pe care le-am amânat prea mult timp.
  4. Reconectați-vă la muncă. Mulți dintre noi ne simțim lipsiți de motivație când vine vorba de a lucra de acasă. Potrivit studiilor realizate de specialiști, poate fi de mare ajutor să ne reatașăm de munca noastră, să reconstruim o conexiune mentală cu munca în fiecare zi înainte de a începe programul de lucru. Cercetătorii germani au descoperit că, atunci când oamenii se reatașează de munca lor din punct de vedere mental în fiecare dimineață, reușesc să se concentreze mai bine asupra sarcinilor, simt că dețin mai mult control și dobândesc, de asemenea, și mai multă satisfacție legată de munca lor. Puteți să vă reconectați la munca pe care o practicați în fiecare dimineață pur și simplu vizualizând ziua de lucru care urmează și sarcinile specifice pe care intenționați să le finalizați.

Indiferent dacă sarcina noastră este să redactăm o propunere de vânzare sau să efectuăm o analiză financiară, este mai ușor de finalizat atunci când ne aflăm într-o stare de implicare totală cunoscută sub numele de „flux”. Dar cum reușim să obținem această mentalitate atunci când avem o listă de sarcini banale pe birou? Specialiștii sunt de părere că trebuie să ne gândim la programul nostru de lucru ca la un joc. Cu cât un loc de muncă seamănă mai mult cu un joc – cu varietăți, cu provocări adecvate și flexibile, cu obiective clare și feedback imediat – cu atât mai plăcut va fi. De exemplu, puteți să setați un cronometru pentru a încerca să efectuați o anumită sarcină într-un interval de timp. Cu cât sarcina este mai distractivă, cu atât este mai probabil să intrați în flux și să o finalizați.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com