Cele mai simple modalități prin care vă puteți îmbunătăți productivitatea

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cei mai mulți dintre noi ne simțim copleșiți atunci când nu avem în minte niciun fel de organizare, iar termenele-limită de predare a proiectelor se apropie. Devenim stresați, iar stresul nu este dăunător doar pentru starea noastră de sănătate, dar și pentru productivitatea noastră. În schimb, un sistem de organizare ne va face ziua mai ușoară și mai constructivă. În funcție de modalitatea noastră de lucru, precum și de mediul în care muncim, punerea la punct a unui sistem de organizare poate părea un job în sine. Ca orice alt proiect de amploare, trebuie să abordăm această sarcină pas cu pas.

Iată doar câteva modalități simple prin care vă puteți îmbunătăți productivitatea:

Adoptați un program regulat de somn. Dacă nu dormim suficient, nu vom avea parte de performanțe la locul de muncă, iar ăsta nu este niciun secret. Dacă nu ne-am odihnit cum trebuie în noaptea trecută, este mai dificil să rămânem organizați, să ne respectăm lista de sarcini și să avem o zi productivă la muncă și acasă. Prin urmare, asigurați-vă că respectați un program echilibrat de somn pentru a fi pregătiți să faceți față provocărilor zilei.

Utilizați programe care vă ajută să lucrați mai eficient. Sunt nenumărate programe care vă pot ajuta să lucrați mai eficient, mai organizat și mai prezentabil, iar un astfel de program este Livresq, plus că oferă și posibilitatea de a-l încerca gratuit. Mai apoi, v-ar putea fi de folos să folosiți un calendar zilnic sau un planificator ca modalitate de a vă organiza și de a vă urmări pas cu pas sarcinile. Unele persoane preferă să își folosească telefonul mobil pentru a-și nota termenele-limită și alte programări, în timp ce alte persoane preferă să își noteze proiectele și datele importante într-un planificator tradițional. Nu contează unde păstrați aceste informații atât timp cât sunt la îndemână. Verificați planificatorul la sfârșitul fiecărei zilei de lucru pentru a vă asigura că veți fi pregătiți pentru orice ședință care va avea loc în dimineața următoare. La final de săptămână, puteți verifica planificatorul pentru a ști care sunt termenele și ședințele viitoare. Fiind cu un pas înaintea tuturor evenimentelor importante, reduce considerabil stresul și anxietatea.

Eliminați dezordinea din mediul de lucru. Este dificil să lucrați și să dați dovadă de randament dacă nu găsiți nimic ori de câte ori căutați ceva. Prin urmare, rezervați-vă timp pentru a elimina dezordinea și pentru a vă organiza mediul de lucru. Nu este tocmai plăcut și relaxant, dar este necesar să parcurgeți toate mormanele de documente și să aruncați tot ceea ce nu mai aveți nevoie. Apoi, puteți organiza documentele rămase în trei categorii, și anume urgente, săptămânale și lunare. Astfel, veți găsi lucrurile mai ușor și veți avea un mediu de lucru cu aspect profesional. Nu vă rezumați doar la documente atunci când faceți ordine în spațiul de lucru. La fel de bine, puteți reduce aglomerarea digitală, iar în acest sens puteți crea foldere pentru a sorta e-mailurile în căsuța de e-mail, puteți șterge mesajele vocale inutile și puteți curăța desktop-ul computerului. Toate aceste mici acțiuni vă vor face să vă simțiți mai puțin copleșiți și stresați, ceea ce va duce la creșterea productivității.

Într-un final, nu subestimați puterea unei pauze. Cu toate că s-ar putea să pară că lucrul constant pe tot parcursul zilei este mai productiv, în realitate nu este. Pauzele sunt necesare pentru sănătatea noastră fizică și psihică, dar și pentru performanțele la locul de muncă. Dacă vom sta pe scaun timp îndelungat, vom suferi de dureri de gât, de spate, de cap și de picioare. În plus, concentrându-ne prea mult timp asupra unei sarcini, ne poate obosi creierul. Prin urmare, este important să ne ridicăm cât mai des din fața computerului și să permitem ochilor să se rehidrateze și să se relaxeze. Pauzele ne permit să ne concentrăm asupra sarcinilor și să tratăm ceea ce mai avem de făcut cu forțe proaspete.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *