Ce trebuie să faci pentru a-ți scoate afacerea din rutină?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

În ciuda curajului pe care l-au avut pentru a-și începe propria afacere, foarte mulți antreprenori ajung în cele din urmă într-un punct în care fie se tem să continue să se extindă, fie nu știu în ce direcție să se îndrepte. De fapt, teama de a întreprinde o acțiune greșită este una dintre cele mai mari temeri cu care se confruntă majoritatea antreprenorilor. Tot din cauza acestei temeri, multe afaceri se blochează într-o rutină destul de dăunătoare. Poate că v-ați concentrat prea mult pe ajustarea calității produselor și a serviciului pentru clienți – ambele sunt importante, dar niciuna dintre acestea nu generează o metodă inovatoare ca afacerea să se dezvolte efectiv. Sau poate că sarcinile de zi cu zi sunt prea multe la număr și vă împiedică să vă gândiți cu adevărat la obiective mai înalte.

Din fericire, există mai multe căi prin care puteți ieși din orice rutină. Trebuie doar să vă gândiți la entuziasmul și motivația cu care v-ați început afacerea. Tot ceea ce ați realizat a fost cu putință datorită motivației și tot motivația vă dădea curajul să riscați orice pentru a vă expune cât mai mult afacerea în ochii publicului-țintă. Exact aceeași motivație și forță de determinare vă pot ajuta să ieșiți din orice blocaj și să continuați să vă dezvoltați afacerea. Aceste trei strategii vă pot fi de folos:

Înconjurați-vă de oamenii potriviți. Antreprenoriatul este întotdeauna însoțit de un anumit grad de individualism, dar cei mai de succes lideri de afaceri sunt înconjurați de sisteme puternice de sprijin și de colaboratori de încredere. Asta înseamnă mai mult decât prietenii și familia care vă încurajează și vă înveselesc. Înseamnă, de asemenea, să vă completați rețeaua cu experți și colaboratori din diferite sfere de influență și din diferite sectoare de activitate, în special în domeniile în care abilitățile personale sunt cele mai slabe. De exemplu, dacă dețineți un restaurant, un hotel, o cantină sau o altă formă de afaceri din industria ospitalieră, este bine de știut că Vivitrust s-a impus pe piața HoReCa de mai bine de 20 de ani printr-o paletă largă de echipamente și utilaje profesionale, alături de servicii dedicate clienților. Mai apoi, întotdeauna este bine să colaborați cu persoane care discută și care își prezintă serviciile într-un limbaj clar și care este relativ ușor de înțeles. Asta înseamnă că doriți să colaborați cu companii care evită jargonul complicat și care au strategii bine puse la punct prin care țin pasul cu piețele aflate într-o continuă schimbare.

Reluați legătura cu primii clienți. A ieși dintr-un blocaj este o adevărată provocare. Primul pas este să vă dați seama că ați intrat într-un blocaj. S-ar putea să constatați că vindeți în esență același produs sau serviciu de ani buni, deși cu câteva modificări pe ici și pe colo. Între timp, cel mai probabil, așteptările clienților au crescut și, dacă nu vă adaptați, îi puteți pierde. Este foarte important să aveți și să mențineți o legătură puternică cu clienții, la fel cum este important să îndrăzniți să cereți feedback, să acceptați criticile și să fiți deschiși la noi propuneri. Feedback-ul clienților, de altfel gratuit, este cel mai puternic instrument care vă poate ajuta să vă deblocați afacerea.

Faceți loc pentru mai multă creativitate. De multe ori, afacerile se blochează atunci când totul pare să meargă bine. Vânzările sunt constante, iar clienții sunt mulțumiți, dar afacerea nu se extinde, bunul renume nu ajunge la cât mai mulți potențiali clienți și există puține nume noi în baza de clienți. Principiul „dacă nu s-a stricat, nu repara” nu se aplică atunci când doriți să vă deblocați afacerea. Pentru a continua să vă dezvoltați, aveți nevoie de o cu totul altă mentalitate, de una mult mai creativă. Notați orice soluție potențială vă vine în minte, indiferent cât de neașteptată pare. S-ar putea să nu apară un singur răspuns care să vă scoată afacerea din rutină, dar multiple sugestii pot forma o soluție inovatoare care să vă deblocheze afacerea.

Rutina nu este deloc bună pentru afaceri, așa că înconjurați-vă de colaboratori de încredere, de prieteni și de familie și veți vedea că afacerea va ieși din rutină într-o formă mult mai bine decât a intrat.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *