3 modalități prin care îți poți convinge copilul să se desprindă de telefonul mobil

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Internetul este practic un mod de viață pentru copii, mulți dintre ei fiind expuși la cel puțin un dispozitiv digital de la o vârstă fragedă. Statisticile arată că majoritatea copiilor cu vârste cuprinse între 8-12 ani petrec, în medie, aproximativ 6 ore pe zi în fața televizorului, calculatorului, tabletei sau cu telefonul mobil în mână. Internetul poate fi o resursă educativă și folositoare pentru copii, dar expunerea excesivă poate duce la consecințe din cele mai severe.

Întrucât accesul la astfel de dispozitive nu va fi eliminat ci probabil va fi din ce în ce mai firesc, părinții caută acum oportunități prin care să îi educe pe copii în așa fel încât să trăiască coerent cu tehnologia, mai ales pe măsură ce cresc și încep să facă propriile alegeri.

Mai jos, veți găsi câteva modalități prin care vă puteți convinge copilul să părăsească televizorul sau să dea la o parte telefonul mobil:

  1. Limitați perioada de timp pe care copiii o petrec cu telefoanele în mână. Majoritatea experților sunt de acord că 1-2 ore în fața televizorului sau pe telefon sunt suficiente pentru un copil de vârstă școlară. Stabiliți împreună cu copiii câte minute au voie să petreacă jucându-se la calculator, uitându-se la televizor sau stând cu telefonul în mână și încurajați totodată și alte activități de joacă, în special în aer liber. Puteți să îi dăruiți copilului o pereche de patine pentru a-l determina să capete abilități și în alte domenii. În plus, se știe despre patinaj că îmbunătățește puterea de concentrare, atenția și claritatea mentală, adică combate toate efectele secundare ale statului în fața televizorului.
  2. Încurajați joaca offline și în natură. Poate că celor mici le plac jocurile video, însă joaca offline și cea în natură vin cu beneficii uriașe pentru sănătatea lor. Interacțiunea socială îi ajută pe copii să își formeze legături de prietenie și să își îmbunătățească abilitățile sociale de care au mare nevoie în colectivitate. Puteți opta pentru biciclete copii astfel încât să susțineți și starea de sănătate fizică. O jumătate de oră pe bicicletă previne obezitatea, ceața mentală și problemele de inimă.
  3. Stabiliți programe fără tehnologie. Ar fi minunat să stabiliți anumite momente din zi în care copiii nu au voie cu telefonul în mână sau să stea în fața televizorului. De exemplu, puteți interzice telefoanele la masă și să insistați pe luarea mesei în liniște sau discutând despre lucrurile care s-au întâmplat peste zi. Telefoanele la masă sunt principalul vinovat al numărului mare de cazuri de obezitate și diabet la copii, căci le distrag atenția, iar copiii nu mai sunt atenți la semnalele de sațietate ale stomacului. De asemenea, încercați să stabiliți o rutină înainte de culcare lipsită de televizor, telefon, calculator sau tabletă. O cină liniștită, un ceai cald, o baie relaxantă sau poate câteva întinderi terapeutice ale mâinilor și picioarelor pot fi integrate în rutina dinaintea culcării. Scopul unei astfel de rutine este să pregătiți corpul și mintea pentru culcare.

Pe măsură ce copiii cresc, s-ar putea să devină din ce în ce mai greu să le controlați activitatea pe telefon sau de la calculator. Și, pentru că nu vă doriți să vă transformați în dușmanul copilului care îi interzice de toate, mai degrabă încurajați discuțiile deschise și sincere, oferiți educația corespunzătoare despre modul de utilizare a internetului și rețelelor de socializare și puneți copilul în gardă referitor la pericolele care circulă dincolo de ecran.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *