Îți desfășori activitatea ca freelancer, ai trecut la munca de acasă sau ești mai mult remote, înseamnă că ai nevoie de un spațiu adecvat unde să poți amplasa toate accesoriile necesare și device-urile utile pentru activitățile zilnice.

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/qr4d407hSjo
Biroul de acasă are nevoie de dotări specifice, pentru ca eficiența ta să fie pe măsura eforturilor depuse. Iată care sunt cele mai importante 10 accesorii nelipsite la birou pe care trebuie să le ai:
1. Echipamente IT potrivite pentru activitatea ta
Achiziționează pentru biroul de acasă un laptop performant sau un calculator cu monitor de dimensiuni mari, plus un ecran de protecție, ca să lucrezi comod și să-ți menajezi ochii. Vei petrece multe ore în fața acestor echipamente IT, așa că asigură-te că alegi cele mai potrivite modele pentru activitatea ta.
2. Dotări pentru teleconferințe și videotelefonie
Trecerea la munca online înseamnă și adaptarea la comunicarea exclusiv prin calculator sau laptop. Asigură-te că ai toate dotările necesare pentru teleconferințe și videotelefonie: cameră, microfon, căști, softuri dedicate acestui tip de comunicare.
3. Articole pentru organizarea biroului
Ca să ai spor la muncă este nevoie de ordine, așa că organizează spațiul de lucru astfel încât să fie aerisit, fără aglomerări inutile de obiecte. Pune lângă birou rafturi modulare unde să păstrezi hârtiile și documentele pe care le folosești în mod curent, astfel încât suprafața biroului să fie liberă, ca să ai loc destul atunci când te apuci de treabă. Folosește mape de birou, organizere sau standere ușoare din plastic ori metal, pe care să le muți așa cum îți place, în funcție de necesitățile pe care le ai în organizarea biroului.
4. Produse de papetărie
Realizează o listă cu produse de papetărie necesare în activitatea ta profesională, pentru că, și atunci când lucrezi de acasă, ai nevoie de hârtie de imprimantă, carton, post-it, stickere, agende și caiete, cuburi de hârtii și multe alte accesorii pe care le folosești zi de zi.
5. Produse de birotică
Achiziționează și necesarul de produse de birotică, precum suporturi pentru obiecte de birou, capsatoare, decapsatoare și capse, clipsuri, cuttere și foarfeci, ace și agrafe, instrumente de scris, bibliorafturi și dosare. Toate acestea sunt necesare pentru activitățile cotidiene și nu trebuie să lipsească din biroul de acasă.
6. Articole din plastic
Completează dotările de birotică cu articole de plastic, accesorii importante pentru home office: mape de plastic cu burduf, cu capse și cu elastic, dosare de plastic cu șină și perforații, astfel încât să păstrezi în ordine documentele business.
7. Piese de mobilier de birou
Printre cele mai importante accesorii pentru biroul de acasă pe care trebuie să le ai se numără și câteva piese de mobilier de birou: masa de lucru, pe care s-o alegi spațioasă și comodă, plus scaunul de lucru, care trebuie să fie ergonomic.
8. Dotări pentru coffee break
Vei petrece destul de multe ore în biroul de acasă, așa că ai grijă să achiziționezi și un espressor sau o cană pentru ceai și cafea, ca să-ți prepari băutura preferată atunci când ai nevoie de un boost de energie.
9. Corpuri de iluminat
Acordă atenție sporită modului în care luminezi camera de lucru, ca să-ți menajezi ochii și să beneficiezi de tot confortul. Pe lângă amplasarea biroului lângă fereastră, trebuie să te preocupi și de achiziționarea unor corpuri de iluminat precum veioză de birou, cu braț ajustabil, lampă de birou sau aplice cu becuri care să asigure lumină caldă, apropiată de cea naturală.
10. Decorațiuni interioare
Biroul de acasă trebuie să fie un spațiu agreabil, în care să te simți în largul tău. Decorează camera respectivă cu plante, mici tablouri sau figurine care-ți plac, suveniruri din vacanțe și fotografii de familie, care să te binedispună de câte ori le privești.
Amenajează cu stil biroul de acasă și folosește accesorii care să te ajute să obții un spațiu de lucru confortabil!

O recomandă experiența în funcția de Redactor-Șef al revistelor Planul Casei Mele și Casa Mea.