Cum puteți încadra exercițiile fizice într-un program foarte încărcat?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cei mai mulți dintre noi avem programe foarte încărcate și suntem practic împărțiți între viața de familie și viața profesională, așa că momentele în care putem să ne permitem să savurăm pe îndelete o cafea sunt din ce în ce mai rare. Pe măsură ce înaintăm în vârstă și lista cu sarcini și responsabilități pare că nu se mai termină, începem ușor-ușor să eliminăm din viața noastră toate lucrurile care ne făceau bine și care ne ofereau plăcere, inclusiv sport și alte activități relaxante.

În ciuda programului încărcat, ar trebui să facem orice ne stă în putință pentru a practica în continuare sport sau alte activități fizice, și asta pentru că exercițiile fizice ameliorează simptomele depresiei și îmbunătățesc sănătatea mintală. O întrebare comună care stă pe buzele celor mai mulți dintre noi este cum să încadrăm exercițiile fizice în programul nostru atunci când lucrăm mai bine de 40 de ore pe săptămână?

Iată, în cele ce urmează, trei modalități simple prin care putem încadra sportul în viața de zi cu zi, indiferent de cât de ocupați am fi:

Reduceți timpul pe care îl petreceți la sală.

Dacă erați obșnuiți să mergeți de 4-5 ori pe săptămână la sală timp de 1-2 ore pe zi și, deodată, observați că nu mai aveți atât de mult timp la dispoziție, încercați să vă rezervați măcar 30 de minute pentru sport de câteva ori pe săptămână. În general, nu apreciem niciodată valoarea timpului până când mai avem doar foarte puțin timp liber pentru noi. Atunci când avem o viață foarte ocupată, ajungem să credem că și mâncatul, dormitul și igiena de bază ne răpesc timpul liber. Dar dacă sunteți de părere că exercițiile fizice sunt deosebit de importante pentru o viață calitativă, atunci cu siguranță veți găsi o modalitate de a încadra un program de antrenament în viața de zi cu zi. Primul lucru pe care îl puteți face este să comprimați antrenamentele de 1-2 ore într-o sensiune de doar 30 de minute. Oricât de ocupați am fi, cu siguranță putem rezerva 30 de minute pentru a face sport – indiferent că facem sport acasă, la sală, în piscină sau în aer liber. În plus, știind că antrenamentul este de doar 30 de minute, îl veți considera un răsfăț după o zi lungă de lucru. Credeți sau nu, 30 de minute înseamnă destul de mult timp în care puteți beneficia de un antrenament adecvat și cuprinzător.

Faceți sport într-un mod cât mai eficient.

Pe de o parte este important să reducem durata antrenamentului, dar pe de altă parte, pentru a vă bucura cu adevărat de un antrenament cuprinzător, este necesar să aflați cum să faceți sport într-un mod cât mai eficient și cât mai inteligent. Cu alte cuvinte, trebuie să eliminați toate pauzele inutile, exercițiile care știți că nu vă ajută și chiar minutele suplimentare de încălzire și răcire. Sunt foarte multe exerciții de încălzire pe care le puteți face în doar 2-3 minute. Dacă doriți să vă comprimați antrenamentele într-un mod semnificativ, trebuie să fiți conștienți că nu mai puteți face toate lucrurile pe care le făceați înainte. Asta presupune să efectuați doar acele exerciții foarte eficiente și cu maxim randament. Exercițiile compuse sunt cele mai recomandate, deoarece antrenează simultan grupe musculare foarte mari. Aceste exerciții compuse vă permit să lucrați rapid întregul corp, reducând la minimum numărul de exerciții pe care trebuie să le faceți într-o anumită sesiune. Trebuie, de asemenea, să fiți foarte stricți în privința pauzelor și să vă gândiți că aveți la îndemână doar 30 de minute de care trebuie să profitați la maximum. S-ar putea să fiți surprinși cât de bine vă veți lucra întregul corp în mai puțin timp. Veți dori, după un asemenea antrenament, să consumați o băutură electrolitică care să vă regenereze corpul și să îi ofere acel duș intern de care are nevoie. Puteți opta pentru electroliți dintr-un megastore farmaceutic online sau vă puteți prepara o apă nutritivă pe bază de bicarbonat de sodiu, puțin ghimbir proaspăt sau să mâncați o portocală.

În cele din urmă, trebuie să dați dovadă de flexibilitate când vine vorba de a integra sportul într-un program foarte aglomerat. Poate că nu veți reuși să faceți sport în acele zile în care v-ați pus în minte sau poate că antrenamentul nu va fi la fel de intens de fiecare dată. Ce e drept, programele stricte nu funcționează întotdeauna, așa că pregătiți-vă să fiți cât se poate de flexibili. În loc să vă întocmiți un program strict, faceți sport ori de câte ori puteți. Chiar dacă ajungeți la sală și vi se pare că sunteți obosiți, încercați să faceți exerciții cât mai simple, poate doar puțină întindere care este binevenită oricând. Efectuați exercițiile în ritmul în care puteți în fiecare zi, important este să vă mișcați.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *