10 alimente care-ți fac copilul mai inteligent!

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Legătura dintre alimentație și inteligența copilului nu trebuie neglijată. În cămara casei, avem fără să știm ingrediente ori preparate care contribuie la dezvoltarea neurocognitivă a copilului nostru, întărind memoria, capacitatea de concentrare și contribuind la stimularea atenției.

inteligenta copiluluiOri de câte ori ne gândim la meniul copilului nostru trebuie să avem în vedere în primul rând proprietățile nutritive ale alimentelor, cum contribuie acestea la creșterea și dezvoltarea copilului și mai ales dacă îl pot face puțin mai inteligent. Abia după aceea, vei putea să alcătuiești o masă gustoasă, hrănitoare și mai ales extrem de utilă pentru IQ-ul copilului. Zi de zi va trebui să te asiguri că micuțul tău consumă alimente care îi oferă istețime și îl ajută în procesul de învățare.

1. Lactatele

Indiferent sub ce formă, laptele nu trebuie să lipsească din dieta zilnică a copilului. Printre proprietățile sale cunoaștem deja că influențează formarea țesuturilor și a enzimelor situate la nivelul creierului.

2. Pește și fructe de mare

Peștele de apă rece, precum somon, ton, macrou conțin un aport mare de Omega 3, așa că încercați să îi stabiliți un meniu care să conțină pește din belșug. Acizii grași Omega 3 influențează activitatea cerebrală și stimulează capacitatea de memorare și învățare.

Fructele de mare au un conținu bogat în vitamina B12 și proteine. Fructele de mare țin la distanță stresul, oligoelementele conținute fiind un aliat de nădejde pentru creier.

3. Ouă

Gălbenușul conține colină, un compus care influențează capacitatea de memorare a copilului. Studiile arată că un singur gălbenuș de ou conține 126 mg de colină, iar necesarul pentru o zi variază între 200 și 375 mg. Într-un cuvânt, ouăle trebuie consumate zilnic, de preferat la micul dejun.

În plus, conțin fosfolipide și lecitină, cele două intrând în alcătuirea membranei creierului, fapt care contribuie la elasticitatea acestuia.

4. Untul de arahide

Are un bogat conținut de vitamina E, ce reușeste să îmbunătățească funcțiile creierului, protejând membranele nervoase. Nutriționiștii recomandă introducerea zilnică a untului de arahide în alimentația copilului fiind extrem de util în stimularea inteligenței copilului.

5. Cerealele integrale

Zilnic, creierul are nevoie de energie și de aceea solicită glucoză. Consumul cerealelor integrale ajută la buna funcționare a creierului și reușește să determine exact modul în care se eliberează glucoza, necesară pentru reglarea funcțiilor cerebrale.

6. Fulgi de ovăz

Și pentru că tot a venit vorba de cereale, fulgii de ovăz consumați la micul dejun sunt extrem de buni pentru activitatea cerebrală. Conțin surse importante de zinc, potasiu, dar și de vitamina E și B, fapt care contribuie la buna funcționare a activității creierului.

7. Legume verzi, ficăței și carne de vită

Buna activitate cerebrală depinde și de aportul de fier al organismului. O anemie va scădea capacitatea de învățare și concentrare a copilului. De aceea, medicii recomandă consumul de fructe și legume verzi, ficăței, dar și carne de vita fiartă sau la grătar. Aceste alimente conțin surse impresionante de fier, necesar organismului.

În plus, trebuie să cunoaștem că mereu creierul nostru folosește peste 20% din aportul de oxigen din organism, lucru posibil doar printr-un aport optim de fier. Astfel, oxigenul va fi transportat mai ușor către creier prin intermediul hemoglobinei.

8. Fructele de pădure

Sunt bune și ne plac pentru consumul zilnic. Ceea ce nu cunoaștem este că astfel de alimente contribuie la sporirea capacității de concentrare și stimulează memoria. Conțin Vitamina C, dar și doze importante de antioxidanți, necesari pentru creier.

9. Semințe și nuci

Conțin acizi grași esențiali Omega 3, așa numitele grăsimi bune pentru sănătatea organismului și a creierului. Se recomandă consumul zilnic de semințe crude, însă în cantități moderate. Copiii vor învăța mai ușor, având o memorie mai bună.

10. Banane și ciocolată

Bananele sunt foarte bogate în magneziu, fiind surse importante ale vitaminei B6. Odată consumată o banană, copilul va avea zilnic minim un sfert din aportul de care are nevoie organismul de vitamina B6. Magneziul contribuie la transmiterea impulsurilor nervoase, proprietate importantă pentru buna desfășurare a creierului.

Bogata in magneziu, indispensabil în transmiterea impulsurilor nervoase, banana este unul dintre acele fructe care constituie o importantă sursă de vitamina B6. Prin magneziu se asigură producerea de serotonină și acidul gamma-aminobutiric.

Și ciocolata are un conținut bogat în magneziu, 330 mg la 100 grame de ciocolată, lucru util pentru activitatea cerebrală a copilului. În plus, ține departe depresia si stresul, avand o capacitate revigorantă și stimulând capacitatea creierului de memorare. Atenție totuși la excese!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *