7 moduri prin care îţi poţi ajuta copilul să doarmă mai bine

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Copiii se trezesc singuri dimineaţa odihniţi, revigoraţi şi voioşi doar dacă au parte de suficient somn de bună calitate. Majoritatea copiilor adorm la 20 de minute de la culcare, dar cât durează până adorm depinde de cât de obosit este organismul, dar şi de rutina de dinainte de culcare.

Unele activităţi îi pot ajuta pe copii să se relaxeze înainte de culcare, astfel încât să adoarmă mai repede şi să doarmă mai bine şi mai mult.

Iată în rândurile următoare câteva exemple de activităţi care pot îmbunătăţi semnificativ durata şi calitatea somnului copiilor.

  1. Respectaţi un program regulat de culcare şi de trezire. Astfel, veţi echilibra ceasul corpului copilului. Respectând acelaşi program în fiecare zi timp de mai multe săptămâni, la un moment dat copilul va adormi mai devreme, va dormi mai mult şi mai bine şi se va trezi fără alarmă. Pentru un somn de bună calitate şi fără prea multe treziri în timpul nopţii, este indicat să investiţi într-o saltea de bună calitate, cum găsiţi aici, pentru a susţine o bună postură corporală în timpul somnului, dar şi pentru a îmbunătăţi calitatea odihnei.
  2. Creaţi o rutină înainte de culcare. O rutină obişnuită înainte de culcare, care începe în jurul aceleiaşi ore în fiecare zi, încurajează un program echilibrat de somn. O baie caldă, o poveste frumoasă, un scurt moment de joacă pe o salteluţă veselă cum găsiţi aici sau un masaj liniştitor îi pot pregăti pe copii pentru culcare. În schimb, pentru copiii de vârstă mai mare, de mare ajutor ar fi o conversaţie plăcută apoi un scurt moment de relaxare pe cont propriu înainte de a stinge luminile.
  3. Încurajaţi relaxarea înainte de culcare. Copiii de vârstă şcolară ar putea să se relaxeze citind o carte, ascultând o muzică plăcută sau practicând respiraţie de relaxare. Bebeluşii şi copiii de vârstă mai mică pot asculta o poveste sau pot bea puţin ceai sau lapte cald.
  4. Evitaţi scurtele reprize de somn în timpul zilei. Majoritatea copiilor nu mai dorm în timpul zilei după ce au împlinit vârsta de 3 sau 4 ani. Pentru copiii trecuţi de această vârstă, un pui de somn la amiază ar putea să îi împiedice să adoarmă seara. Dacă beneficiază de un somn lung şi odihnitor pe timpul nopţii, în mod normal copiii nu ar mai trebui să simtă nevoia să doarmă pe parcursul zilei.
  5. Copiii trebuie să se simtă în siguranţă noaptea. Dacă copilului îi este frică de întuneric sau este speriat de gândul de a merge singur la culcare, puteţi să îl lăudaţi sau să îl răsplătiţi ori de câte ori dă dovadă de curaj. Evitaţi programele de la televizor înfricoşătoare, subiectele triste de discuţie, dar şi filmele şi jocurile pe calculator. Unii copiii care suferă de tot felul de temeri vor dormi mai bine dacă vor avea în cameră o lumină slabă de veghe.
  6. Camera copilului trebuie să ofere un mediu prielnic pentru somn. Un spaţiu liniştit, curat, aerisit şi slab luminat este important pentru un somn bun. Verificaţi dacă dormitorul copilului este prea luminat sau prea zgomotos, tulburând astfel odihna. Cel mai bine ar fi ca în camera copilului să nu se afle niciun televizor sau calculator. De asemenea, lumina de la telefon sau de la tabletă ar putea suprima nivelurile de melatonină şi ar putea întârzia starea de somnolenţă.
  7. Lumina naturală este importantă în timpul zilei. Încurajaţi copilul să se expună la cât mai multă lumină naturală în timpul zilei, mai ales dimineaţa. Lumina puternică suprimă melatonina şi, astfel, copilul se va simţi revigorat la trezire şi va fi alert în timpul zilei.

Nu în ultimul rând, este esenţial pentru copii să mănânce o cantitate rezonabilă de mâncare la o oră potrivită. Senzaţia de foame sau de prea plin înainte de culcare pot face copilul să se simtă inconfortabil sau rău şi, astfel, îi va fi greu să adoarmă. Dimineaţa, un mic dejun sănătos va stimula ceasul corporal al copilului. Desigur, cofeina trebuie numaidecât evitată. Cofeina se găseşte în băuturi energizante, în cafea şi ceai, dar şi în cola şi ciocolată, aşa că acestea trebuie evitate cu desăvârşire în a doua jumătate a zilei.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *