Grădinița Kinderstar, locul unde copiii învață prin joacă

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

În ultimii ani, părinții au observat că programul de la grădiniță devine tot mai academic. Unii dintre ei se bucură, gândindu-se că micuțul lor va fi pregătit pentru școala primară, iar alți părinți își fac griji că tendința actuală a grădinițelor de a se concentra asupra abilităților de pre-matematică și de pre-alfabetizare reduce timpul de joacă al copiilor și îi împinge să se dezvolte prea repede. Avem de-a face, așadar, cu o problemă confuză care se înrăutățește și mai mult pe măsură ce membrii familiei și prietenii vin cu tot felul de sfaturi și opinii.

Din fericire, părinții care își înscriu copilul la Grădinița Kinderstar, nu sunt forțați să aleagă între protejarea timpului de joacă al copilulului și nevoia ca acesta să fie cât mai pregătit pentru școală. Grădinița Kinderstar propune un program de educație timpurie de înaltă calitate care oferă copiilor suficient timp de joacă, precum și activități captivante care le dezvoltă toate abilitățile necesare pentru școală.

Prin urmare, copilul nu este privat nici de joacă, nici de activități variate, și asta deoarece cadrele didactice de la Grădinița Kinderstar înțeleg modalitățile speciale de dezvoltare și de învățare a copiilor de vârstă mică. Astfel, spațiul, timpul și activitățile sunt în așa fel organizate încât se sincronizează întotdeauna cu abilitățile sociale, emoționale, cognitive și fizice ale copiilor.

Grădinița susține dezvoltarea socială și emoțională a copiilor

Pentru a învăța cu ușurință, un copil de vârstă mică trebuie să se simtă ocrotit și în siguranță cu educatorii săi. Fără îndoială, un copil de numai 3 ani este capabil să-și petreacă timpul departe de părinți și să construiască relații de încredere cu adulții din afara familiei. Un program de grădiniță de înaltă calitate asigură relații calde între copii, educatori și părinți.

Cadrele didactice de la Grădinița Kinderstar construiesc o legătură strânsă cu fiecare copil care se află în grija lor. De asemenea, părinții sunt considerați cei mai de nădejde experți când vine vorba de ce e mai bun pentru copii lor. Părinții primesc rapoarte zilnice despre activitățile copilului lor, iar întâlnirile sunt programate cu regularitate pentru ca părinții să fie tot timpul la curent cu dezvoltarea copilului. De asemenea, cadrele didactice de la Grădinița Kinderstar se străduiesc să înțeleagă și să respecte obiectivele și valorile părinților în materie de educare a copilului.

Copiii își dezvoltă abilitățile sociale și își controlează emoțiile prin joc

La vârsta cuprinsă între 3-4 ani, copiii învață prin intermediul jocului și prin intermediul propriilor experiențe. Atunci când jocul devine tensionant, educatorii aleg momente-cheie când îi ajută pe copiii să învețe să își gestioneze frustrările sau furia. Altfel spus, educatorii nu intră în jocul copiilor în mod automat cu intenția de a rezolva conflictele dintre ei, ci știu prea bine când trebuie să îi lase pe copii să își dezvolte propriile probleme și când să intervină. Fără să dojenească copiii, mai degrabă educatorii îi încurajează să observe impactul comportamentului lor agresiv asupra jocului și asupra celorlalți copii.

La Grădinița Kinderstar, mediul este foarte bine structurat și asta îi ajută pe copii să învețe să își facă prieteni și să se joace frumos cu ceilalți. Acest lucru nu înseamnă că există o mulțime de reguli sau că adulții direcționează în mod constant activitățile copiilor. Dimpotrivă, acest mediu structurat este în mare parte invizibil pentru copii și încurajează jocul, interacțiunea socială, în timp ce minimizează conflictele.

În cele din urmă, știm cu toții că cei mici au o imaginație activă. Educatorii știu și că linia dintre realitate și fantezie nu este adesea clară pentru un copil mic, însă imaginația poate oferi adesea oportunități de învățare. De exemplu, atunci când un grup de copii își imaginează că au deschis un magazin de animale de companie, acest joc de imaginație exercită multe abilități sociale și cognitive. Zona de joacă este bine aprovizionată cu tot felul de costume, jucării, elemente de recuzită și o multitudine de articole de mici dimensiuni. Adesea, în această zonă de activitate, copiii de vârstă preșcolară progresează constant de la jocul solitar, la jocul unu-la-unu și apoi la jocurile de grup.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *