Grădinița – de la opțiune la necesitate

Alegerea de a vă înscrie copilul la grădiniță este o decizie deosebit de importantă. Pentru unele familii, grădinița este o necesitate, pentru unele este o opțiune care oferă beneficii pe termen lung în ceea ce privește educația timpurie, iar pentru alte familii grădinița este și o necesitate, dar și o opțiune binevenită care poate contribui la dezvoltarea armonioasă a copilului pe toate planurile.

Pregătirea pentru școala primară începe cu mult înainte de vârsta de cinci ani, iar o educație preșcolară solidă poate oferi copilului toate instrumentele pe care le va valorifica mai târziu în băncile școlii. Grădinița trebuie privită ca fiind fundația copilului de a învăța o serie de lecții atât din punct de vedere social, cât și din punct de vedere academic.

Grădinița este o oportunitate de dezvoltare

Pentru un număr mare de copii, grădinița reprezintă prima lor experiență într-un cadru structurat cu educatori și grupuri de copii. Cu alte cuvinte, grădinița este pentru copii oportunitatea grozavă de a învăța să împărtășească, să urmeze anumite instrucțiuni și să respecte unele reguli – acestea fiind lecții esențiale, de mare ajutor în școala primară.

Grădinița îi determină pe copii să facă alegeri

La grădinița, copiii au mai multe opțiuni de activități și tot felul de jucării, iar dacă un copil pare că nu își găsește locul, că este rătăcit și că nu știe cu precizie ce și-ar dori să facă, la un moment dat va alege o opțiune care îi va trezi interesul. De exemplu, la Grădinița Kinderstar, educatorii sunt atenți la fiecare copil în parte și își dau seama când un copil nu știe cum să intre în jocul altor copii. În astfel de situații, educatorul îi oferă copilului sugestii privind modalități de a se alătura grupului, întărind astfel socializarea pozitivă.

La grădiniță, copiii învață să aibă grijă de ei înșiși și de alții

Sentimentul de competență și valoare de sine a copiilor crește pe măsură ce învață să se îngrijească de sine, dar și să-i ajute pe alții. Educatorii fac apel la dorința unui copil de a se angaja într-o sarcină serioasă, oferindu-i șansa de a fi de ajutor în sala de clasă, de exemplu prin împărțirea unor creioane sau cărți de colorat.

De asemenea, la grădiniță, copiii știu deja că trebuie să își spele mâinile înainte de gustări, că trebuie să își păstreze obiectele personale în ordine și la loc sigur și că trebuie să pună la loc jucăriile înainte de a se angaja în altă activitate.

Educatorii încurajează copiii să se considere ca o resursă valoroasă pentru alți copii. De exemplu, un copil mai mare ar putea fi rugat să îi arate unui copil de abia intrat la grădinița unde se află jucăriile de nisip.

Într-un program de grădiniță de înaltă calitate, copiii dobândesc comportamentele necesare pentru a se descurca fără probleme la școală. De exemplu, în timpul activităților de grup, cum ar fi un cerc de lectură, copiii învață să-și concentreze atenția asupra educatorului, să asculte în timp ce alții vorbesc și să-și aștepte rândul pentru a vorbi.

Grădinița susține abilitățile cognitive și limbajul copiilor

La vârsta cuprinsă între 3-5 ani, vocabularul copilului se dezvoltă de la 900 la 2500 de cuvinte, iar propozițiile sale devin mai lungi și mai complexe. La Grădinița Kinderstar, abilitățile lingvistice ale copiilor sunt cultivate într-un mediu bogat în cuvinte noi. Într-o manieră conversativă și fără a domina discuția, aici educaorii îi ajută pe copii să își extindă abilitățile lingvistice, adresând întrebări care provoacă gândirea și care, totodată, le dezvoltă vocabularul.

Științele naturii, arta, în timpul mesei și în timpul tuturor activităților, copiii învață noi cuvinte fără să își dea seama. Abilitățile cognitive ale unui copil sunt întărite prin implicarea într-o gamă largă de activități practice care îi provoacă să observe îndeaproape, să pună întrebări, să-și testeze ideile sau să rezolve o problemă.

Foarte important este și că educatorii stimulează curiozitatea naturală a copiilor. Ei observă, adresează întrebări și ascultă ideile copiilor în timpul tuturor activităților. La grădiniță, nu contează ca un copil să răspundă corect la o întrebare, ci contează să fie curios și motivat să învețe.

 

 


Lasă un Comentariu...

*