Ce mâncăm la grădiniță? Meniu pentru copii sănătoși

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Obiceiurile copiilor nu sunt influențate doar de ceea ce se întâmplă în propria lor familie, dar și de alți copii, de ceea ce văd și ce aud și, desigur, de mesajele de la televizor. Cu puțin ajutor din partea familiei și a educatorilor, copiii pot învăța încă de la vârste fragede să facă alegeri sănătoase în privința alimentației, a activităților și a stilului de viață.

Grădinița joacă un rol deosebit de important în ceea ce privește alimentația copilului. Unii copii își schimbă în totalitate obiceiurile alimentare când ajung la grădiniță, în timp ce alții se plâng părinților că nu mănâncă nimic la grădiniță pe motiv că nu le-ar plăcea ceea ce li se pune în farfurie. Alimentația este un subiect sensibil când vine vorba despre ce anume mănâncă cei mici la grădiniță.

Ce înseamnă un meniu sănătos pentru un copil de grădiniță?

Totuși, un regim alimentar echilibrat este necesar pe tot parcusul zilei pentru a-i ajuta pe copiii să fie activi în timpul jocului și capabili să se concentreze la învățat. Copiii care merg la grădinița au nevoie de mese și gustări regulate dintr-o gamă largă de alimente din toate grupele. Un meniu sănătos include fructe și legume, pâine și cereale, carne roșie și carne albă, pește, ouă, leguminoase, lapte, brânză și iaurt.

Mai apoi, nu trebuie să uităm că cei mici cresc cu o viteză uluitoare în timpul anilor de grădiniță, așa că alimentele cu conținut redus de grăsime și dietele restricționate nu sunt deloc recomandate.

Ce cantitate de mâncare trebuie să consume un copil?

În situația în care sunteți îngrijorați că cel mic capătă o greutate excesivă, cel mai bine ar fi să dezvoltați obiceiuri alimentare sănătoase valabile pentru toți membrii familiei și să încurajați activitatea fizică regulată.

De asemenea, copiii care deja merg la grădiniță simt când s-au săturat, pot spune când este suficientă cantitatea de mâncare aflată în farfurie și vor mânca la fiecare masă exact atât cât au nevoie. Totuși, își pot pierde această abilitate naturală dacă sunt forțați să mănânce. Mulți părinți își încurajează copiii să mânânce tot din farfurie sau le oferă recompense dulci dacă termină tot ce au în farfurie.

Cel mai bine este să îi oferiți copilului porții mici, iar dacă mai dorește, îi mai puteți oferi. Mai trebuie să știți că, în general, consumul de alimente poate varia de la o zi la alta în funcție de activitatea copilului dumneavoastră și de apetitul său, așa că este indicat să vă lăsați copilul să decidă cât anume mănâncă.

Grădinița Kinderstar susține împlinirea nevoilor nutriționale ale copiilor, așa că rețetele sunt întocmite de un nutriționist. Pentru că dispune de o bucătărie excelent dotată, de depozit de alimente și de bucătărese, copiii care merg la grădinița Kinderstar beneficiază de un regim alimentar echilibrat, diversificat, din care nu lipsește niciun aliment din categoriile de bază. De asemenea, grădinița Kinderstar ține cont de nevoile alimentare speciale ale copiilor care suferă de anumite afecțiuni medicale, cum ar fi diabetul, așa că meniul va respecta recomandările medicale.

Gustările din timpul zilei

Foarte important este și ceea ce mănâncă copilul acasă. Este foarte bine ca ori de câte ori există timp să luați masa în familie, să petreceți cât mai mult timp împreună, să discutați despre activitățile și evenimentele zilei și să vă acordați un moment de relaxare după masă. În timpul mesei, evitați distragerile, cum ar fi telefonul sau televizorul, lăsați copilul să decidă când s-a săturat și încurajați discret beneficiile unor alimente, de exemplu „laptele menține dinții și oasele puternice”.

Acordați o mare atenție și gustărilor din timpul zilei. Ca regulă, copilul are nevoie de trei mese principale și de 2-3 gustări pe zi. Între gustări, trebuie să treacă cel puțin o oră și jumătate sau chiar două ore. Gustările pot include fructe, produse lactate și cereale integrale.

Nu în ultimul rând, copiii au nevoie de lichide, așa că trebuie încurajați să consume apă ca băutură principală. Băuturile dulci și răcoritoare, sucurile din fructe, băuturile energizante și unele ceaiuri nu sunt recomandate.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *