Vrei să îți ajuți copilul să învețe limba engleză și nu știi cum? Află aici ce poți face

S-ar putea spune că toți copiii sunt de mici învățăcei naturali. Ei sunt cumva auto-motivați pentru a  învăța o limbă străină, fără să fie conștienți că învață, spre deosebire de adolescenți și de adulți. De asemenea, ei au capacitatea fantastică de a imita pronunția și de a reține unele reguli. Ei nici măcar nu se gândesc dacă este ușor sau greu să învețe o limbă străină – ideea de dificultate în a învăța apare doar dacă este sugerată de adulți, care au învățat probabil limba engleză la o vârstă mai târzie și prin intermediul unor cărți plictisitoare.

Sunt numeroase avantajele învățării limbii engleze încă de la vârste fragede, motiv pentru care sunt deosebit de recomandate cursurile de engleză pentru copii. În primul rând, cei mici au unele strategii individuale prin care își însușesc limba maternă și, în curând, descoperă că pot folosi aceste strategii și pentru a învăța o limbă străină, cum ar fi limba engleză. Mai apoi, totul se învață mai ușor prin joacă, așa că multe cursuri de engleză pentru copii predau lecțiile prin activități de joc. Copiii înțeleg mai întâi activitatea și apoi ajung să înțeleagă și limba comună a adulților.

Un alt avantaj imens al învățării limbii engleze de la o vârstă fragedă este programul mai liber pe care cei mici îl au la dispoziție. Programele școlare tind să fie informale, iar mintea copiilor nu este încă aglomerată de lecții care trebuie memorate. De asemenea, pot avea teme scurte sau deloc și sunt mai puțin stresați de necesitatea de a atinge anumite standarde stabilite. Pe termen lung, s-a observat că persoanele care învață o limbă străină de la vârste fragede vor folosi aceleași strategii înnăscute de învățare pe tot parcursul vieții lor, așa că vor putea învăța o a treia, o a patra sau chiar mai multe limbi străine la fel de ușor ca pe prima limbă.

E foarte important și că cei mici nu învață într-un mod foarte conștient așa cum învață adulții sau copiii mai mari, așa că adesea vor avea un mai mare respect pentru limba și cultura străină și chiar vor avea o pronunție formidabilă. Când copiii monolingvi ajung la pubertate și devin mai conștienți de sine, capacitatea lor de a învăța o limbă străină se diminuează și ei simt atunci că trebuie să studieze în mod conștient engleza prin programe bazate pe gramatică. Vârsta la care are loc această schimbare depinde în mare măsură de nivelurile de dezvoltare ale copilului, precum și de așteptările societății.

La fel ca în cazul oricărei alte limbi, este firesc ca vorbirea limbii engleze să aibă loc înainte de a citi și înainte de a scrie. Atunci când bebelușii învață limba lor maternă, există adesea o perioadă de tăcere, când ei privesc, ascultă și comunică doar prin expresii sau gesturi faciale înainte de a începe să vorbească. Când cei mici învață limba engleză, este posibil să existe o perioadă de tăcere similară, în care comunicarea și înțelegerea să aibă loc înainte de vorbirea propriu-zisă. În această perioadă de tăcere, părinții nu trebuie să forțeze copiii să participe la dialogul vorbit și nici nu trebuie să îi oblige să rostească cuvintele repetate. Dialogurile ar trebui să fie unilaterale, discuția adulților oferind copilului oportunitatea de a învăța limba.

După noutatea inițială a cursurilor de limbă engleză, unii copii devin frustrați de incapacitatea lor de a-și exprima gândurile în limba engleză, în timp ce alții vor să vorbească rapid în limba engleză, așa cum vorbesc în limba lor maternă. Frustrarea poate fi adesea depășită, oferind  copiilor unele jocuri, precum „Pot număra până la 12 în limba engleză” sau alte jocuri care constă în rime sau expresii gata construite. De asemenea, copiilor nu trebuie să li se spună că au făcut o greșeală deoarece orice corecție demotivează imediat. Greșelile pot face parte din procesul de elaborare a regulilor de gramatică a limbii engleze sau pot avea legătură cu pronunția. Așa cum se întâmplă și cu învățarea limbii materne, dacă copiii au ocazia să audă adultul repetând aceeași formă corectă, ei se vor autocorecta în timp.

Copiii trebuie să simtă că progresează. Ei au nevoie de încurajare continuă, precum și de laude pentru performanțele lor, întrucât chiar și cel mai mic succes motivează. Părinții se află într-o poziție ideală pentru a-și motiva și pentru a-și ajuta copiii să învețe. În plus, părinții pot introduce activitățile copilului în viața de familie și pot influența atitudinea copiilor față de învățarea limbilor străine și față de alte culturi, mai ales că acum este general acceptat faptul că că majoritatea atitudinilor de-a lungul vieții se formează la vârsta de opt sau nouă ani.

 


Lasă un Comentariu...

*