Cât de capabili sunt preșcolarii să învețe o limbă străină?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Timp de ani de zile s-a crezut că predarea unei limbi străine copiilor de vârstă preșcolară ar fi de-a dreptul inutilă. Cu toate acestea, studii recente indică faptul că cea mai bună perioadă pentru un copil în care poate învăța o limbă străină este în primii trei până la patru ani de viață.

Învățarea limbilor străine este un proces natural atunci când copiii sunt mici

Adulții încearcă adesea să învețe limbi străine într-un mod controversat. De exemplu, cei mai mulți oameni pot recita verbe în limba franceză și tot felul  de fraze, dar le poate veni greu să vorbească în limba franceză atunci când se află în sejur în Franța. Pe de altă parte, atunci când un adult încearcă să învețe o limbă străină exact așa cum ar face un copil, adică prin joc și prin explorare, el ar putea învăța limba mai ușor și mai rapid.

Copiii care au parte de foarte multă comunicare, învață să vorbească cel puțin 2000 de cuvinte de bază până la împlinirea vârstei de patru ani. Simpla observare a modului în care copiii învață să vorbească demonstrează că sunt învățăcei naturali.

În primele șase luni de viață, bebelușul bâjbâie folosind 70 de sunete care acoperă toate limbile din lume. Apoi, el va învăța să vorbească folosind doar sunetele și cuvintele pe care le aude în mediul său, adică acele cuvinte pe care le folosesc părinții, bunicii, membrii familiei și educatorii. În cele din urmă, creierul unui copil va renunța la capacitatea de a vorbi în limbi pe care nu le aude. 

Iată, în rândurile de mai jos, etapele de dezvoltare ale creierului care vă vor ajuta să înțelegeți de ce este important să vă expuneți copilul la limbi străine încă de la cea mai fragedă vârstă.

Prima lună de viață– Când simțurile bebelușului reacționează la mediul său, el dezvoltă noi conexiuni sinaptice la o rată fenomenală de până la trei miliarde pe secundă. Tot ceea ce un bebeluș experimentează este absorbit de creier și stocat în celulele sale de memorie.

Primele șase luni – bebelușii vor bâjbâi folosind sunetele din toate limbile din lume. Totuși, copilul va învăța să vorbească folosind doar sunetele și cuvintele pe care le aude în mediul său. Un copil va renunța la capacitatea de a vorbi în limbi pe care nu le aude.

Opt luni – Creierul unui copil are acum aproximativ 1000 de miliarde de conexiuni. După această vârstă, numărul de conexiuni începe să scadă – cu excepția cazului în care copilul este expus la stimulare prin toate simțurile sale.

În jurul vârstei de 10 ani – Aproximativ jumătate din conexiuni au murit în cazul copiilor care nu au fost expuși la medii stimulative. Cinci sute de miliarde de conexiuni vor dura toată viața.

Până la vârsta de 12 ani – Creierul este acum un super-burete. În această perioadă sunt stabilite bazele pentru gândire, vorbire, perspective, atitudini, aptitudini și alte caracteristici. După această etapă de dezvoltare, ferestrele se închid, întrucât arhitectura fundamentală a creierului este completă. Prin urmare, este mai ușor ca un copil să învețe o limbă străină în acești ani vitali.

Din păcate, majoritatea școlilor predau limbi străine atunci când elevii au depășit această perioadă vitală. Potrivit specialiștilor, învățarea limbilor străine ar trebui să înceapă atunci când copiii sunt la vârsta preșcolară, adică atunci când educatorii pot maximiza disponibilitatea și abilitatea copilului de a învăța. Până când un elev ajunge pe băncile școlii, perioada optimă de învățare se pierde.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *