3 deserturi gustoase și sănătoase pentru copii

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Copiii sunt mari consumatori de dulce. Cum le împlinim poftele, fără a le pune sănătatea în pericol? Răspunsul e simplu – preparând unul din cele 3 deserturi gustoase și sănătoase pentru copii.

Organismul celor mici este în creștere, motiv pentru care are nevoie de diverse substanțe nutritive. Acestea contribuie la buna dezvoltare a funcțiilor psiho-motorii, întăresc sistemul imunitar și oferă energie. Copilăria mai este însă și perioada când se dezvoltă apetitul pentru dulce, fiind cunoscut că anume carbohidrații sunt surse importante de calorii și, implicit, de resurse energetice. Nutriționiștii atrag atenția că există surse sănătoase de carbohidrați, contrar presupozițiilor. Printre ele se numără lactatele și fructele. Combinate eficient, din ele pot rezulta 3 deserturi gustoase și sănătoase pentru copii. Iată care sunt acestea:

  1. Brioșe pentru copii. Copiii adoră brioșele. În plus, fiind ușor de făcut, ei pot participa la prepararea și decorarea acestora.

Extrem de permisive la capitolul ingrediente, brioșele te pot ajuta să incluzi în alimentația celui mic diverse produse, asigurându-i astfel o dietă variată și echilibrată. Fructele și semințele sunt doar două dintre exemple. Primele constituie surse importante de vitamine și minerale. Celelalte sunt o sursă excelentă de acizi grași Omega 3 și fibre. 

De asemenea, în cazul în care cel mic suferă de boala celiacă (intoleranță la gluten), nu e nici o problemă. Ai la dispoziție nenumărate rețete de brioșe gluten-free, care au la bază făină fără gluten.

2. Clătitele. Un alt exemplu din cele 3 deserturi gustoase și sănătoase pentru copii sunt clătitele. Pentru prepararea lor se folosesc două ingrediente de bază, indispensabile bunei dezvoltări a celor mici. Vorbim despre: ouă și lapte.

Ouăle sunt o sursă excelentă de fier, proteine, grăsimi, vitamine (A, D, E, B12) și colină (amină care face parte din complexul vitaminei B, utilizată în tratamentul afecțiunilor hepatice). Astfel, inclus în dietă, oul îl ajută pe cel mic să crească sănătos, puternic și inteligent. Totodată, îi furnizează cantitatea necesară de colesterol, care reprezintă punctul de plecare pentru sinteza mai multor elemente biologice, vitale pentru dezvoltarea sistemului său nervos și endocrin.

Laptele, în schimb, este important deoarece organismul nu poate produce singur calciul – necesar pentru buna dezvoltare a oaselor și a dinților. De asemenea, consumul produselor lactate scade riscul de apariție a rahitismului – boală a copilăriei, provocată de lipsa vitaminei D, care produce tulburări în metabolismul fosforului și al calciului, cu repercusiuni asupra sistemului osos.

Mai multe sugestii de clătite delicioase sunt disponibile aici.

3. Înghețata din suc de fructe. Un copil ar trebui să consume, zilnic, circa 400 de grame de fructe. Această cantitate ar urma să-i furnizeze atât antioxidanții necesari pentru imunitate, cât și fibrele indispensabile pentru buna funcționare a sistemului digestiv. Nu în ultimul rând, fructele conțin nutrienți care adesea lipsesc din organism. Printre ei se numără: vitamina C, potasiul și acidul folic. Înghețata din suc de fructe poate fi o alternativă perfectă prin care să incluzi fructele în dieta copilului tău. Pe internet sunt disponibile nenumărate rețete, care au la bază fructe locale sau exotice.

Conform nutriționiștilor, fructele de pădure sunt cea mai bună alegere pentru prepararea gustărilor celor mici. O singură cană de fructe de pădure conține 4 grame de fibre și mulți antioxidanți, precum antocianinele. În plus, afinele, murelele și căpșunile au o cantitate redusă de zahăr, față de restul fructelor.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *