Alimentația echilibrată pentru copii la varsta de 1 an

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Din punct de vedere al alimentației, după împlinirea vârstei de 1 an, cel mic trece printr-o serie de schimbări cât se poate de interesante. Primii dințișori apar în cavitatea bucală, iar apetitul său se va diminua pentru următoarele șase luni.

Acest lucru din urmă nu trebuie să te îngrijoreze, pentru că este un efect absolut firesc al faptului că bebelușul și-a dublat greutatea în primele șase luni de viață, apoi și-a triplat-o, până la împlinirea primul anișor.

Plus că mersul de-a bușilea pare o activitate muuuult mai interesantă decât mâncatul, așadar, lipsa poftei de mâncare este ceva absolut normal. Cât despre meniul adecvat pentru un copil de doar 12 luni, iată ce recomandă specialiștii:

Alimentele dulci la copiii de 1 an

Alimentele dulci sunt pasiunea celor mici, chiar și pentru cei care abia au trecut de pragul primului an de viață. Însă dulciurile trebuie oferite din când în când, evitându-se orice fel de exces. Această regulă se aplică și în cazul sucului de fructe. Dacă vrei să îi oferi celui mic suc de fructe, evită sucul de fructe din magazine. Alege să îl prepari chiar tu, din materii prime proaspete și culese din piață. Cantitatea maximă admisă de suc de fructe: un singur pahar (aproximativ 150 ml) în fiecare zi. Foarte important: nu trebuie să le oferi celor mici dulciuri, ori de câte ori o cer. Consumate în exces, acestea taie pofta de mancare și pot provoca episoade diareice repetate.

Laptele la copiii de 1 an

Chiar dacă a împlinit vârsta de 1 anișor, cel mic are în continuare nevoie de un aport zilnic de 500 ml de lapte. Este important de reținut faptul că laptele de vacă poate fi introdus în dieta celui mic, odată cu depășirea pragului de 12 luni, însă nu îi oferi lapte degresat, pentru că inhibă mielinizarea celulelor nervoase. Pentru copiii aflați la această vârstă fragedă, laptele de vacă cu un conținut de 3.5% grăsimi reprezintă cea mai sănătoasă alternativă pentru laptele matern.

Alături de lapte, îți recomandăm sa introduci (treptat) în dieta celui mic alimente pe care le încearcă acum pentru prima dată: cereale, orez, paste, pâine, pește, legume, fructe, iaurt, brânză. Pentru o dietă echilibrată a celui mic, consultă atât sfatul specialistului, cât și gama variată de produse alimentare destinate bebelușilor, pe care o poți găsi pe Sensiblu.com

Albușul de ou la copiii de 1 an

Deși adulții consumă ouă cu regularitate pentru aportul lor bogat de vitamina D, minerale și proteine, acestea sunt interzise cu desăvârșire bebelușilor, până când cei mici nu trec de pragul despre care vorbim astăzi. Motivul? Este cunoscut faptul că albușul de ou este unul dintre cei opt alergeni, responsabili pentru aproximativ 90% dintre alergiile celor mici:

  • Diaree;
  • Dermatită;
  • Astm;
  • Urticarie;
  • Greață;
  • Vomă.

Iar ce este cel mai interesant aspect, privind consumul de ouă la bebeluși, este că doar albușul conține proteinele “vinovate” pentru declanșarea alergiilor mai sus menționate (alergii cu care unii copii se confruntă chiar și până la vârsta de 5 ani). În schimb, gălbenușul poate fi oferit celor mici chiar și în intervalul 7-10 luni.

Pentru mai multe informații, privind modul în care poți construi o dietă sănătoasă pentru un copil de numai doisprezece luni, nu ezita să iei legătura cu medicul tău specialist!

Sursa foto: pexels.com

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *