5 dulciuri permise copiilor mici

De la mic la mare, toți suntem iubitori de dulce. Deși auzim încă din etapele diversificării alimentației bebelușului că mâncarea acestuia trebuie să fie fără sare și zahăr, mai ales că cel mic nu cunoaște aceste gusturi și deci nu le simte lipsa, cu timpul, atât sarea, cât și zahărul sunt introduse în dieta copiilor.

ciocolataGrija oricărui părinte are în vedere starea de sănătate a copilului său. Și cum consumul excesiv de dulciuri poate conduce la probleme de sănătate, ar fi bine totuși să încerci cât mai mult posibil să eviți zahărul atunci când vine vorba de dieta copilului.

Cu toate acestea, pe măsură ce copiii cresc, încep să iubească gustul dulce și aproape că nu există zi fără ca cei mici să nu le ceară părinților o înghețată sau măcar o bucățică de ciocolată.

Iată mai jos 5 dulciuri permise copiilor mici, dar cu măsură:

1. Ciocolata – chiar și de nu ar fi voie, cu siguranță copiii nu s-ar putea abține. Cui nu îi place ciocolata – fie că vorbim despre copii, fie că vorbim despre adulți. De aceea, cu măsură ciocolata poate fi permisă. Ai putea încerca o ciocolată bio, precum este aceasta, fiind preparată din alimente bio, extrem de sănătoase. Atât zahărul, cât și conținutul de cacao sunt produse ce nu au fost atinse de nicio substanță chimică. De asemenea, dacă totuși nu iubești ideea de zahăr în alimentația copilului și totuși copilul îți cere ciocolată, ai putea încerca o ciocolată fără zahăr, pe care o poți regăsi aici.

2. Tartele cu fructe – aceasta este o rețetă foarte ușoară de dulce și mai ales poate fi preparată cu multă ușurință în casă. Nu are un efect nociv asupra copiilor, mai ales dacă este consumată cu măsură. Ai putea încerca să adaugi în compoziția sa mai multe fructe dulci și să ții la distanță conținutul prea mare de zahăr. În plus, sunt prăjituri de vară, răcoroase.

3. Înghețata preparată în casă este o altă idee de dulce sănătos pentru copii. Ar fi bine să lași deoparte înghețata din comerț, preparată din numeroase prafuri și compuși chimici și să încerci să o înlocuiești cu una preparată în casă, din ingrediente cât mai naturale. Mai mult ca sigur, gustul va fi la fel de iubit de către copii.

4. Salatele de fructe – ce poate fi mai bun decât o salată de fructe asortate? Ar fi bine să îți înveți copilul că aceste fructe reprezintă porția zilnică de vitamine de care are nevoie pentru a se face mare. O salată de fructe poate fi asortată cu puțină frișcă naturală și mai mult ca sigur gustul va fi cel mai plăcut de către copil.

5. Clătite cu dulceață fără zahăr – iată o altă rețetă de dulce, permisă copiilor mici. Clătitele nu sunt foarte „grele” pentru copii și nici nu sunt considerate nocive. Se prepară ușor, din ingrediente naturale și se pot umple cu dulceață fără zahăr, ci preparată din fructe foarte dulci. Deși poate că ne gândim că așa ceva nu există, în realitate, dulceața fără zahăr este din ce în ce mai prezentă pe mesele noastre, fiind o variantă mult mai sănătoasă, atât pentru cei mici, cât și pentru cei mari.


Lasă un Comentariu...

*