5 modalități prin care puteți scăpa de refluxul gastroesofagian fără medicamente

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cel puțin una din zece persoane suferă de arsuri la stomac în fiecare zi, iar datele arată că aproximativ 40% dintre noi avem simptome cel puțin o dată pe lună. Este adevărat că există o multitudine de medicamente pe piață care vizează în mod specific simptomele bolii de reflux gastroesofagian, însă acestea pot avea și efecte secundare neplăcute sau periculoase. Prin urmare, cum putem trata în mod sigur refluxul gastroesofagian? Iată că specialiștii au căzut de acord că anumite modificări ale regimului alimentar și stilului de viață reprezintă o soluție mult mai bună pe termen lung. În plus, trebuie specificat faptul că, adesea, arsurile la stomac sunt doar un simptom al refluxului gastroesofagian, iar alte simptome comune, cum ar fi balonarea, sughițul, înghițirea dificilă a alimentelor, tusea uscată și durerea în gât nu pot fi tratate cu medicamente sau antiacide prescrise în general pentru refluxul gastroesofagian.

5 modalități prin care puteți scăpa de refluxul gastroesofagian fără medicamente

Iată, așadar, cum putem trata refluxul gastroesofagian fără administrarea de medicamente:

  1. Pierderea în greutate. Medicii sunt de părere că numărul tot mai mare de pacienți diagnosticați cu reflux gastroesofagian se află în strânsă legătură cu problema generală a obezității. O persoană supraponderală sau obeză este mult mai predispusă să sufere de reflux gastroesofagian, iar riscul crește odată cu creșterea indicelui de masă corporală. Pe de altă parte, studiile arată că pierderea în greutate duce și la ameliorarea simptomelor refluxului gastroesofagian, deci dacă sunteți supraponderali sau obezi, gestionarea greutății vă poate ajuta, de asemenea, să gestionați și acele simptome neplăcute ale refluxului gastroesofagian. Cele mai multe persoane se îngrașă deoarece programul foarte încărcat nu le permite să gătească mese sănătoase și nutritive, de aceea ajung să servească în oraș mese bogate în grăsimi și gătite necorespunzător. Puteți renunța la gustările și mesele grase, sărate și prăjite optând pentru o supă instant delicioasă, mai ales că există în prezent supe instant sănătoase pe bază de legume și / sau carne.
  2. Adoptarea obiceiului de a mânca porții mai mici. Este un lucru știut că un consum de porții mari de alimente crește expunerea la acid la nivelul esofagului. În loc să consumați trei mese mari, încercați să adoptați obiceiul de a consuma patru până la cinci mese mai mici pentru a reduce probabilitatea refluxului gastroesofagian. De asemenea, evitați alimentele identificate ca fiind declanșatoare comune pentru persoanele care suferă de reflux gastroesofagian. Cele mai cunoscute alimente declanșatoare includ ceapa crudă, usturoiul, alimentele picante, citricele și sucurile, băuturile carbogazoase, cafeaua, ciocolata, dar și alimentele grase. În schimb, puteți consuma zilnic supă cremă de legume, deoarece constituie o masă ușoară, care nu solicită sistemul digestiv și care oferă corpului substanțele nutritive de care are nevoie. Puteți acoperi multe dintre deficiențele nutriționale de care suferiți pregătind supe creme din tot felul de legume.
  3. Limitarea consumului de alcool. Chiar și consumul de cantități moderate de alcool induce simptome de reflux și scade pH-ul esofagului la persoanele care nu suferă de reflux gastroesofagian, așa că în cazul persoanelor suferinde, consumul de alcool este interzis sau măcar încercați să limitați consumul la cel mult 7 băuturi pe săptămână.
  4. Renunțarea la fumat. Majoritatea fumătorilor prezintă simptome ale refluxului gastroesofagian, și asta pentru că fumatul intensifică consecințele acidului și scade presiunea în sfincterul esofagian inferior. Deși sunt necesare cercetări suplimentare, un studiu a constatat că încetarea fumatului chiar și numai pentru o zi scade numărul de episoade zilnice de reflux gastroesofagian.
  5. Importanța probioticelor. Microbiomii intestinului și esofagului sunt puternic asociați cu refluxul gastroesofagian, iar pacienții diagnosticați cu reflux gastroesofagian prezintă diferențe majore în ceea ce privește bacteriile care populează esofagul, diferențe care predispun pacienții de 15 ori mai mult la riscul unui esofag inflamat. Oamenii de știință nu sunt complet siguri dacă aceste diferențe majore provoacă de fapt refluxul gastroesofagian sau dacă acestea fac parte din răspunsul organismului la schimbarea mediului bacterian. Tratamentele inovatoare implică creșterea populației de bacterii benefice din esofag și din tractul gastrointestinal prin utilizarea de prebiotice și probiotice.

În cele din urmă, încercați să luați cina mai devreme. Este obișnuit ca persoanele care experimentează reflux gastroesofagian să aibă simptome după ce au mâncat și mai ales după ce au mâncat mai târziu seara. Încercați să luați cina mai devreme, în mod ideal cu mai mult de 3 ore înainte de culcare, deoarece s-a demonstrat că reduce aciditatea gastrică nocturnă. Dacă totuși s-a întâmplat să luați cina cu scurt timp înainte de a merge la culcare, puneți o pernă mai ridicată sub cap pentru a scurta episoadele de reflux.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com