Ce pot face părinții pentru a-i face pe cei mici interesați de activitățile educative?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Copiii sunt cu toții diferiți. Unii manifestă multă răbdare chiar de la vârste fragede, alții au mereu nevoie să le fie atrasă atenția sau să fie angrenați în alte și alte activități care să îi țină în priză. Activitățile educative desfășurate la grădiniță sau acasă sunt fundamentale pentru dezvoltarea gândirii și dezvoltarea comportamentală a celor mici. Cu cât sunt concepute într-un mod mai atractiv, cu atât copiii vor manifesta mai mult interes și vor participa cu drag la activități.

Un rol foarte decisiv în dezvoltarea copilului prin activități educative îl au părinții. Ei trebuie să construiască jocuri pe placul celor mici, jocuri care să contribuie la însușirea unor calități precum memorie, logică, dar și să ajute la dezvoltarea pe partea artistică dacă există înclinație în acest sens.

Activitățile educative reprezintă de fapt jocuri care contribuie la o creștere sănătoasă. În timpul anilor de grădiniță educatorii au grijă ca în rutina zilnică să includă jocurile de acest tip, atât individuale, cât și de grup. Prima grădiniță online din România oferă o nouă perspectivă asupra activităților educative prin prisma includerii părinților în acestea, cel puțin în ceea ce privește observarea și supravegherea. Părinții vor putea astfel să vadă cu ochii lor care este nivelul copilului și unde mai trebuie să insiste în afara activităților preșcolare. Poate chiar își vor da seama ce latură trebuie încurajată. Dacă cel mic are o pasiune aparte pentru dans sau mișcare fizică, acesta trebuie încurajat să facă parte din grupuri care practică acest gen de activități.

Educația unui copil începe în familie, însă perioada petrecută la grădiniță are un impact major în dezvoltarea acestuia și în conturarea principalelor trăsături de caracter. Copilul va învăța să interacționeze, să fie empatic și solidar, dar și să își manifeste antipatia atunci când aceasta apare. Important este să fie obișnuit cu noțiunea de autocontrol și să înțeleagă care sunt comportamentele acceptate în societate, indiferent de grup. Bunul-simț și bunătatea trebuie să îi fie insuflate încă de la început, astfel încât el să fie o persoană caldă și sensibilă la nevoile celor din jur.

Indiferent de tipul activităților educative și scopul acestora, ele trebuie gândite pe categorii de vârstă și pliate pe caracterul fiecărui copil. Numai în acest mod ele își vor dovedi funcționalitatea și vor deveni utile. Părinții trebuie să continue munca și în afara grădiniței, în sensul că trebuie să completeze învățămintele și lecțiile primite de copii în contextul instituțiilor de învățământ.

Cunoașterea copilului este esențială pentru ca acesta să poată să fie susținut atunci când are nevoie, să fie înțeles când îi vine greu să își exprime emoțiile sau când pare că nu poate să facă față unor provocări. Această cunoaștere apare numai dacă adulții copiii desfășoară zilnic activități împreună și în rutina lor intră atât activități educative, cât și recreative, toate făcute cu scopul de a construi o relație solidă – bazată pe încredere și, foarte important, pe iubire reciprocă. Aceste valori trebuie transmise de la părinți la copil și puse în practică în orice moment al vieții, indiferent de vârstă. Grădinița este un mediu în care copilul poate să le dezvolte pe toate acestea, bineînțeles și acolo numai cu ajutorul celor mari.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *