Omega 3

Nu puține sunt cazurile în care medicii îți recomandă o dietă echilibrată în Omega 3, cu atât mai mult în cazul copiilor, aceștia fiind în creștere și având nevoie de astfel de suplimente. Cu toate acestea, nu întotdeauna cunoști care le sunt beneficiile acestor acizi grași esențiali, unde pot fi găsiți și ce se întâmplă în cazul în care copilul primește o doză mai mare decât ar avea nevoie. Despre toate aceste lucruri vei găsi răspunsul mai jos.

Omega3Acizii grași polisaturați, Omega 3, reprezintă acele grăsimi sănătoase și chiar recomandate pentru consum. Așa că, ori de câte ori te gândești la lipide și la eliminarea acestora din organism, va trebui să privești mult mai atent atunci când vine vorba despre acești acizi grași esențiali. Medicii sunt de părere că un adult are nevoie de circa 2,2-2,4 grame/zi de Omega 3 pentru ca organismul să poată preveni îmbolnăvirile și să poată funcționa corect. Cu alte cuvinte, printr-o dietă variată și bogată în astfel de suplimente veți reuși să preveniți boli grave, precum afecțiunile cardiovasculare, cancer, Alzheimer, stări depresive, eliminarea atacurilor de panică ori anxietate. În plus, dezvoltarea intelectuală a copilului va fi mult mai accentuată.

S-a constatat că persoanele care consuma nuci vor avea un nivel al colesterolului mai scăzut, însă întrucât ajută la scăderea nivelului trigliceridelor, favorizând în cele din urmă sănătatea cardiovasculară. În același timp, persoanele care suferă de hipertensiune arterială, în cazul în care vor consuma mai mult pește bogat în Omega 3 vor avea un nivel scăzut al tensiunii arteriale. Bolnavii de diabet pot consuma Omega 3. În cazul unei diete concentrate pe astfel de produși, nivelul trigliceridelor va scădea, iar nivelul colesterolului bun HDL va crește, lucru ce va ameliora simptomatologia diabetului zaharat.

În cazul copiilor care suferă de ADHD, nivelul acizilor grași esențiali EPA și DHA este destul de scăzut. În acest mod, s-a depistat că acești copii aveau probleme de comportament, comparativ cu copiii care consumau doze suficiente de Omega 3. Deși nu a fost încă dobândite rezultate sigure, cercetările medicale indică consumul acestor acizi în cazul persoanelor bolnave de ADHD, ameliorând simptomele.

Alimente bogate în Omega 3

Acizii grași esențiali pot fi găsiți în numeroase diete și pot fi consumați fără probleme atât de copii, cât și de adulți.

Peștele, în mod special somon, fructe de mare, macrou, sardele conțin o sursă bogată de Omega 3. În plus, salata verde și untișorul sunt la fel de bogate.

Nutriționiștii recomandă consumul uleiului de rapiță ori al celui de in, ambele având un conținut crescut de astfel de suplimente. Nucile, migdalele ori alte semințe, consumate în stare crudă trebuiesc introduse în alimentația copilului.

În cazul în care dieta zilnică nu este într-atât de bogată în Omega 3 ori atunci când copilul prezintă reacții alergice la unele din alimentele mai sus specificate, îi veți putea administra anumite suplimente ce conțin Omega 3, însă numai cu recomandarea medicului specialist.

Totul despre acizii grași

Chiar dacă poartă aproape aceeași denumire, acizii grași se diferențiază prin numeroase proprietăți. Astfel, cei saturați (cei care provin din grăsimile animale) cresc riscul bolilor de inimă, acizii mononesaturați (întâlniți în uleiul de măsline) asigură sănătatea arterelor, iar cei polisaturați (găsiți în nuci, soia, pește, semințe de in, ulei de rapiță ori de ricin) sunt extrem de sănătoși pentru organismul uman.

Așadar, fiind într-atât de sănătoși este recomandat să îi introducem zilnic în alimentația copilului nostru. Aceștia asigură sănătatea sistemului cardiovascular și ajută la buna funcționare a creierului. Neputând fi sintetizați de organismul uman, aceștia trebuiesc obligatoriu introduși în alimentația zilnică.

Uleiul de floarea soarelui, carnea, arahidele conțin Omega 6, alți acizi grași esențiali, necesari pentru dezvoltarea organismului uman.

Legătura dintre Omega 3 și Omega 6 este la fel de importantă, astfel că în cazul în care există un exces de Omega 6, Omega 3 nu va mai putea fi asimilat de organism. În plus, pot apărea reacții alergice ori predispunerea la infecții. Așadar, gestionați cu grijă echilibrul dintre cele două categorii de acizi grași, ambii fiind în egala măsura importanti, dar în dozele recomandate de către medici.

Ce se întâmplă în cazul în care doza este prea mare?

Într-adevăr, întrebarea de mai sus pornește de la mai multe nedumeriri ale mămicilor, ce se tem întotdeauna să le ofere copiilor suplimente. Fiind vorba despre un supradozaj, riscurile apar, desigur. Sângele va deveni mai fluid, astfel că în caz de hemoragie riscul va fi mai mare. La fel de supărătoare este și situația în care copilul ori adultul se află sub efectul unei medicații anticoagulante, putând genera efecte nedorite. În acest caz, este bine să purtați o discuție cu medicul specialist.


Lasă un Comentariu...

*